Var har du sett detta? Om du syftar på nån random snubbe på Twitter så är det en person som fått saker om bakfoten och fått infon från nåt fejk EP-konto.
Svårt att tro att det blir något annat än utomlands för AP. Ber till gudarna att Abbott inte tänker släppa AP till en konkurrent.
Såklart att det här suger men om det stämmer att André krävt särbehandling så är det helt rätt att bryta tycker jag. Han har väl bara ett år mer som spelare i HV:s a-lag än Abbott ? Abbott som dessutom ledde HV till SM-guld som spelare. Visst att man vill ha en ekonomisk trygghet, men älskar man klubben sätter man inte sig själv över klubben. Punkt.
Ganska kul detta! Min polare och hans grannar 7 st har varit på G att ta in offerter på pool från AP:s företag och nu kommer de backa bara för att… lite kul iallafall.
Svårt att säga just nu hur allt faktiskt ligger till men jag kan bara konstatera att vi kommer inte ha SHL’s bästa spelare men vi måste ha SHL’s bästa lag/grupp. Och för att kunna sträva mot det så funkar det inte att ha spelare som anser sig själva vara värda särbehandling. Hur skickliga dessa spelare än må vara så funkar det inte.
Visst känns det inte bra att tappa en så skicklig spelare som AP men för gruppen och klubben så är detta nog helt rätt beslut (förutsatt att allt faktiskt är likt det verkar vara). Stöttar Abbott helt och hållet och litar på hans omdöme. Man bör ju rimligtvis även ha något annat relativt konkret alternativ redo då man säkert vetat om detta under en ganska lång tid internt.
Hans meddelande är att de fortfarande försöker hitta en lösning. Tolkas som det vill, men låter just nu inte som att Petersson/Pilko lägret gett upp detta. Får se hur detta utvecklas…
Låter ju konstigt om spelartruppen fått veta att det inte blir något mer spel. Det skulle väl vara om man sagt att AP inte kommer tillbaka om inte offentlig ursäkt/byter agent/annan åtgärd och att den detaljen inte togs sig hela vägen till Aftonbladet.
Klistrar in @NikkiNix inlägg från en annan tråd. En intressant tanke som jag själv försökte lyfte tidigare under dagen. Och just denna tanke tycker jag är ett bra exempel på hur viktigt det är att kunna hålla flera tankar i huvudet samtidigt.
HV-supportrar och supportrar överlag har en tendens att gå på föreningens linje när det händer saker inom klubben. Som i fallet AP är det lätt att direkt gå till försvar för HV. I stil med: ”Vi behöver inga spelare som inte vill vara här. Vi behöver inga giriga divor med dålig karaktär. Utan AP blir vi bättre som lag”. Samma supportrar kommer nog bli överlyckliga och inte se några problem med om AP blir kvar, för då är han ju kvar…
Men just fallet AP är alltså ett utmärkt exempel på att det inte är så enkelt. Det är faktiskt en utmärkt övning i att ha ungefär 1000 tankar samtidigt. Ungefär så här har mina tankar gått sedan nyheten kom ut.
”Helvete. Hur f-n ska vi klara oss utan en av SHL:s bästa spelare som dessutom är vår kapten och en egen produkt?”
”Fast Abbott verkar visa handlingskraft. Det är bra. Ingen som låter sig köras över av en halvtokig agent”.
”Å andra sidan har ju agenten en poäng. Utan AP hade vi inte spelat i SHL. AP förtjänar en förlängning”
”Men Abbott gjorde lite liknande i Rögle. Ingen är större än laget. Och se hur bra det gick för Rögle”
”Vänta nu. Var det inte just på grund av att Abbott körde the Abbott show i Rögle som ledde till lagets sämre resultat på senare tid, och som till sist gjorde att han fick sparken?”.
”Hold your horses. Nu verkar agenten försöka jobba på en lösning. Herregud. Det kanske löser sig ändå”.
Som sagt. Hela fallet AP är extremt komplext. I synnerhet med tanke på att vi inte vet vad som sägs bakom stängda dörrar. Därför är jag försiktig med att välja sida. Det enda jag mer eller mindre kan ta gift på är att HV:s redan tunna lag på pappret kommer bli betydligt svagare om vi tappar en spelare av AP:s kaliber. Resten, det står skrivet i stjärnorna. Och det gör mig fruktansvärt nervös…