Tråden om #20 André Petersson

Har klubben utlovat en förlängning sen vänder ryggen till så har jag förståelse om AP lackar ur. Sen att han kräver särbehandling tror jag inte ett skvatt på, rent skitsnack i min värld. Hoppas det löser sig. Lite skumt att Svensson är så säker på sin sak när varken föreningen eller agenten bekräftar något.

3 gillningar

Precis. Där har vi ju också en tanke som yttrats. Nubben verkar ha lovat guld och gröna skogar. Sen glider Abbott in med ett annat mindset.

Komplext var ordet.

4 gillningar

Bra analyserat av Svensson. Alla bitar faller på plats.

Oavsett utgång så är det ändå tråkigt att man inte kommer överens med en egen produkt.

Vi vet ju nada om AP version.
Att han inte skulle falla in i ledet i sin moderförening känns ju konstigt. Han var väl ändå den enda som tyckte till efter kvalsegern om att något måste ske i föreningen.
Att sen då inte köpa det som sker måste ju bero på annat. Kan ju hända att agenten har något fett till honom i Schweiz och därmed så kanske AP har ställt krav.

1 gillning

Skulle någon vänlig själ kunna skicka det Svensson skrivit till mig? :blush::pray:

Jag säger detsamma. Man blir lite nyfiken.

Ingen förtjänar förlängning för något man har gjort. Förlängningar får man för det man förväntas göra.

Går man ut direkt efter avgörande kvalmatch och kräver förändring kanske man får stå ut med förändringen, även om den svider för en själv.

10 gillningar

Tror inte han krävt särbehandling utan det har snarare varit så att han i sin roll som lagets bästa spelare inte blivit ifrågasatt pga just det.

1 gillning

Det är många som säger att det är en lagsport, men säg mig, AP har HH med sig i ett friläge. Ska han passa pucken? Även skillade Divor behövs i laget!

1 gillning

Jag tycker det verkar vara en del i Abbotts förhandlingstaktik att meddela laget att AP inte spelar mer den här säsongen för att visa agenten och AP att man menar allvar. Då visar man AP och agenten att det är Abbott som sitter i förarsätet vid förhandlingsbordet, tvärtemot vad AP och agenten tidigare trott.

Abbott kan själv ha velat att det läckte ut i media istället för att ge definitiva besked i HV:s egna kanaler.

1 gillning

Har ingen aning om var AP tar vägen men med tanke på hur han är och vilken agent han valt så ska vi nog inte bli förvånade oavsett.

LHC, Frölunda? Ryssland?

Blir det någon av dessa klubbar ovan och han behöver någon att samåka med så har jag ett förslag.

Någon med samma moraliska ickekompass och med samma förkärlek till en tokig agent utan etik. Med ett långt svindyrt kontrakt som är tre gånger högre än prestationen på isen motsvarar.

Vore helt fantastisk att bli av med båda och kostnaden för dem om vi lyckas lura på någon klubb båda två.

Jag känner mig helt säker på att både Stillman och AB är med på detta till 100% och att det inte bara är ett infall från Chris att avsluta med AP.

Exakt hur Abbott formulerat sig inför laget vet vi inte.

Det kan vara var som helst på skalan:
“Vi har inte nått samsyn och AP spelar inte längre för HV.”
“Vi försöker hitta en lösning med AP, men bli inte förvånade om han inte spelar med HV.”
“Vi jobbar på det men vi står just nu långt ifrån varandra, så det finns en risk att han inte spelar med HV.”

8 gillningar

Känns ändå lite märkligt att man dumpar stjärnor samtidigt som man behåller utfyllnad som Teden, Tikka, Stakke m fl. Jag menar ska man ha en PP femma med spets så är väl André ett av de första namnen man tänker på. Men man får väl lita på processen.

1 gillning

Känner ändå att oavsett så har han ett år kvar på kontraktet. Vill dom bryta så får det kosta dom, inte föreningen.

Oavsett så är det en jävla soppa

I det här fallet var väl kvaliteten inte anledningen.

Eller så kommer det ryktet från idiot-agenten för att ytterligare spä på söndringen och tvinga HV till att agera.

1 gillning

Så kan det också ha varit. Agenterna älskar ju att kommunicera via media nu för tiden. Men just i det här fallet så ser jag inte riktigt hur det skulle gynna AP.

Agent som AP självt valt och som han verkar väldigt nöjd med.

Lika barn leka bäst.

Ska nog inte skylla på agenten utan på AP som valt agenten att företräda honom.

Menar inte att du skyllt på agenten.

1 gillning

Att tvinga HV att agera. Precis som de första tweetsen syftade till. Skapa shitstorm så alla fans gapar om att få se något göras.

Klubben har inte lovat något. Nubben har hymlat sin vana trogen. AP borde förstå att det Nubben sagt inte längre gäller när en annan sportchef tillträder. Det är alltså inte tal om någon muntlig överenskommelse för då hade man ju fattat mer AP:s reaktion.

AP med agent försökte sig på ett högt spel och gå via media för att sätta press och det är ovärdigt. Han borde fört en professionell dialog parter sinsemellan. Är det någon som borde ha förståelse för att HV71 behöver ha lugn och ro och att lösa saker internt så är det AP, inte minst i egenskap av att han varit vårt ansikte utåt och lagkapten de senaste säsongerna.

Särbehandlingen kan man ju tydligt se med egna ögon. AP kräver förlängning redan innan det sista året på kontraktet börjat. Abbott förlänger inte avtal förrän en bra bit in på hösten för att på det sättet hålla uppe nivån och för att spelare ska få bevisa sig och sin framtid.

Alla spelare i laget accepterar ”villkoren” förutom AP.

30 gillningar