Tråden om #20 André Petersson

Även om din muntliga teori stämmer luktar det ändå illa av AP att gå på den linjen om han nu vill avsluta i HV.

För mig finns bara två alternativ.

1: HV vill inte ha kvar AP. Troligtvis för att han gör sig omöjlig.
2: AP vill inte va kvar i HV om han inte får igenom vissa krav.

Så vill Abbott ha AP i laget så finns inga hinder så länge AP vill stanna kvar. Att skylla på agenten är bara massa trams han kan inte sabba det här på egen hand.

Utan att spekulera för mycket så tror jag mer på det här. Sen vad som är att göra sig omöjligt kan ju diskutera. Kan ju också vara Abbott som är något oresonlig. Eller en kombination.

Jajamän! Förutom vid fastighetsaffärer, och kanske något annat fall, är muntliga avtal alltid bindande. Kruxet kommer när avtalets innehåll ska bevisas. Därför förordas skriftliga avtal.

1 gillning

För egen del så tycker jag inte om att läsa på forumet just nu. Förstår att folk är nyfikna men enkom det som står att läsa i den här tråden skulle kunna fälla avgörandet för Peterson. Han är ju i princip halshuggen här.

Själv så tycker jag han är en gudabenådad hockeyspelare och rent spelmässigt en superstjärna i vilken europeisk liga som helst. Klart att ett sådant tapp skulle märkas av!

Men även jag reagerade förra säsongen på ett antal uttalanden som jag inte tycker passar sig massmedialt, utan sådant sköter man internt för att undvika onödig drama inför öppen ridå. Tycker självfallet inte heller om såpan signeras Piljko, och även där finns ju åtminstone lite att beskylla Andre för…

I övrigt så vet jag absolut ingenting om vad som hänt eller vem som gjort fel. Väljer att vila på den fakta som finns tills dess att jag har mer att luta mig mot, och jag vädjar till flera av er andra att göra likadant.

9 gillningar

Nya uppgifter från Svensson. Första mötet idag. Ingenting är klart

Som jag skrivit tidigare tycker jag det är en bra diskussion på det vi har. Känner inte att André blivit halshuggen.

Nu måste det få spekuleras på detta forum om det fortsatt ska va det bästa i Sverige så länge man håller god ton.

3 gillningar
1 gillning

Om alla dessa spekulationer har byggts på att ledningen sagt något i stil med: “han kommer TROLIGTVIS INTE spela med oss kommande säsong” så kommer jag bli RIKTIGT FÖRBANNAD

Hoppas hoppas!

1 gillning

Abbott hymlar dåligt tycker jag

Det är väl det mest sannolika.
Annars hade man haft kort väg till en brytning.

Lös detta bara! AP20 är en spelare vi ska luta oss emot denna säsong.
Men vidhåller samtidigt att ingen är större än klubben. Men skulle blir oerhört lättad om man löser detta. AP är vår gubbe som man kan ha nytta av i framtiden.

2 gillningar

“Petersson och hans agent ska ha ställt ett ultimatum och meddelat att Petersson är beredda att lämna.”

Om just denna mening nu stämmer gillar jag det ändå inte. Det rimmar illa för mig när man har ett år kvar på kontraktet.

2 gillningar

Om Abbott står på sig och får AP att förstå att det är ett lagspel ska han ha en stor eloge. Fixa förlängning nu!

1 gillning

Precis , stämmer de att AP varit med och ställt ultimatum så kan han lämna.

3 gillningar

Kan det vara så att man gjort en höna av en liten fjäder? Jag tycker det är bra av Abbott att lägga locket på tills det finns något matnyttigt att gå ut med, tvärtemot Nubbelito som pratade först, och tänkte…inte alls. Jag tror och hoppas att Andre spelar i HV kommande säsong, det tror jag är hans förhoppning också.

9 gillningar

Va kan han ställt för ultimatum? Lön? Kontraktslängd?

Något jag tycker är fantastiskt skönt att ta med sig är att Abbott om och om igen bara ger pressen “ingen kommentar, vi återkommer när allt är klart”. Fantastiskt att känna att klubben är proffsigare än på länge åtminstone på den punkten, ge AP chansen bakom låsta dörrar. Allt som läcker gör det bara svårare, och man har ändå tagit steget att ge de enda som verkligen behöver det någon form av information (och då menar jag spelartruppen).

Jag hoppas fortfarande på AP nästa säsong, men inte till kostnad av vad som helst.

16 gillningar

Tror vi alla är överens om att vi vill ha AP i laget . 100%.

MEN OM de skulle vara så att AP varit drivande i att sätta press på klubben IHOP med pilko så säger de väl ändå en del om AP’s värderingar.

3 gillningar

Det lutar ju åt att man sagt att AP “kanske inte” stannar i HV, men det “kanske” försvann på vägen till löpsedlarna.

1 gillning