Jag tycker inte forumet är till för spekulation enkom. De senaste dagarna har det i stort sett bara varit spekulation här inne. Sånt kan i sin tur leda till sanningar som inte stämmer. Som exempel. Folk tillskriver AP egenskaper som de inte har en aning om. Det sätter i sin tur ännu större press på de som faktiskt är ansvariga för forumet. Så att vi inte passerar någon gräns. Jag är av samma åsikt som Crille.
Är beredd att lämna!? Nästa säsong då. För denna säsong är det ju ändå Hv som sitter på trumfkortet. Agenten är inte av denna värld det vet alla som är inne i hockeyvärlden.
Men om det är så att AP köper denna idiotiens utspel förvånar mig när det ändå gäller hans klubb i hjärtat.
Så du har inte spekulerat nånting?
Jag håller med dig, och jag brukar alltid hålla med dig. Vi behöver inte spekulera, men vi måste väga två alternativ mot varandra. Antingen lämnar han eller så är han kvar. Men om han nu lämnar så måste vi väl ändå försöka få en plan B.
Vad vill du ha sagt? Att jag inte ska kasta sten i glashus?
Jag skriver att forumet inte enkom ska vara till för spekulation. Det skapar ingen bra diskussion. Sen är det klart man ska kunna spekulera. Men just nu överspekuleras det. Min åsikt.
Vad gäller AP spekulerade även jag initialt. Men sen dess har jag valt att låta bli när jag såg att det tog ordentlig fart här inne. Och från första början har jag bestämt valt att avstå från att diskutera AP:s person. Jag är duktig på att kritisera och skriva vad jag tycker. Men jag drar en gräns mellan yrke och person.
Och jag håller med dig också. Skrev om det i lagbygget-tråden nyss. Låt oss diskutera vad plan b är.
Ta de inte på de sättet menade inget drygt/illa eller något.
Menade mer liksom allmänt även utanför forumet så måste väl du som alla andra spekulerat?
Min hjärna har gått på högvarv de senaste dagarna. Allt skriver jag inte ut i forumet😉
Får inte glömma att Expressen/AB ska ha in sina stålar också. Gynnar dem att trissa upp situationen också.
Precis som Tibia skriver.
Som någon annan tidigare påpekade i forumet, så kan fallet också vara så att det är gjort en höna av en fjäder.
Kvällsblaskorna ska ha in sina klick, och HV samt Peterson i spetsen drar oerhört många sådana.
Jag tror på positiva besked i dagarna. Peterson vill stanna och HV vill och behöver honom. Kan ju logiskt sett nog bara sluta i ett sätt
Det är inget att hymla om
Ne och de kanske vissa andra gör. Vill lyfta fram sina spekulationer och dela dom med varandra.
Jag TROR att AP vill spela i HV nu när barn ska börja i skolan och annat i privatlivet som gör att det passar honom och familjen. Passar helt enkelt bra och inget med hjärta eller annat att göra.
Då vill han få ut maximalt med pengar från HV så länge som möjligt. Hade Nubben varit kvar hade han fått en förlängning på typ tre år med hög lön.
Abbott är inte beredd att betala så mycket så länge och när då dessutom AP har kvar sin älskade ryssälskande dryga agent så är det klart att det uppstår problem.
Även om AP skulle bli kvar så blir det nog på ett kontrakt som går att försvara och förstå och som HV som förening har nytta av.
Litar på Abbott och AB/Stillman.
Bern verkar rycka i han
Bern är nog ingen skitstad att leva och spela hockey i.
Jag har någonstans accepterat läget oavsett var vi landar. Stannar André och man kommer överens känns det helt ok och väljer han att lämna vilket innebär 300k/månad att lägga på en ersättare så känns de ok med när man sett vad de verkar finnas för spelare där ute.
Jag väljer ändå att lita till 100% på Abbott gällande detta.
https://hockeynews.se/nyheter/avsljar-storklubben-vill-vrva-petersson
Det är ju bara att kräva någon miljon också och vips har man råd med två klasspelare.
Bern vill alltså redan ersätta Kossila. Imponerande
Jag tror det är agenten som ljugit ihop något och läckt.
Således har det inte funnits varken samtal med laget eller läcka. Ochams razor.
Jag har lusläst trådarna över senare veckan, klart står samma som tidigare, dom är inte överens. Ännu det vill säga. Mycket rök liten eld så här långt. Kontraktsförhandlingar omges alltid av krav och önskemål. CA har fått en soppa på bordet signerat Nubben, AP vet vad han vill (se intervju i JP). Jag tror agenten var övertygad om att han kunde krama fram en fet deal med lite ryska maffioso fasoner. CA låter sig inte skakas så lätt. Ställde till ett ultimatum mot AP. Ingen är nöjd, men nu sitter dom vid bordet, först på Hooks, nu på Garden. Allt lär ju bli klart snart. Ingen tjänar på den här soppan.
Om han blir kvar… det kommer vi få reda på när Abbot är redo att släppa nyheten.
Klart slut.
Jag kan komma på en hel drös med fler alternativ, som jag dessutom anser mer sannolika. Jag tycker vi borde undvika att lasta fram pet theories om den absoluta sanningen i detta ämna. Lugn i båten.