Tråden om #20 André Petersson

Nu tycker jag du överdriver. Folk har sagt, mestadels, helt rimliga saker kring ärendet, givet vad vi vet. Kan du peka ut var folk halshugger?

2 gillningar

Intressant inlägg.
Välkommen in i forumvärmen.

3 gillningar

Så du tycker det är okej att det spekuleras vilt om AP:s person? Bara för att folk vill spekulera om det och skriva ut det på forumet.

Läste du ens det inlägg jag skrev som du sedan svarade på?

Jäklar skillnad på att “inte vara en del av laget och således lämnar” och att “inte räkna med honom.”

Ros på AB letade klick.

6 gillningar

Bern vill ha André. De får slanta upp med pengar då, men det har de väl i överflöd.

1 gillning

Gissar vi på ytterligare en ”läcka” från agenten här?

1 gillning

Jag tror att det är något sån här som hänt. OBS: mina gissningar baserat på vad jag läst och hur jag tolkat detta.

1. Nubben och AP pratade om kontraktsförlängning redan under förra säsongen, har AP sagt. AP blev lovad X antal år av Nubben, som sedan fick foten innan något kontrakt hann skrivas.
  2. AP tog upp ämnet med Abbott, om att han och Nubben minsann var överens om en förlängning på X antal år och att han vill avsluta sin säsong i HV.
  3. Abbott menar att det var en överenskommelse han inte står bakom, han väntar hellre en bit in på sista kontraktsåret innan en ev. förlängning blir aktuell.
  4. AP diskuterar med agent Pilko, som använder sina metoder som fungerade i Ryssland för att få upp lönen.
  5. Abbott sätter hårt mot hårt och vägrar gå med på de villkor AP och Nubben kom överens om, alternativt de nya villkor AP och Pilko nu ger.
  6. Media får nys om detta och kaos utbryter.
  7. AP åker under fredagen till Garden och har möte med Abbott och ja… vad sades där?

Någonstans de senaste dagarna, mellan punkt 5 och 7, blandade sig Bern i leken. Kan det vara en del av Pilkos taktik för att få upp AP:s lön? Inte omöjligt.

Jag tror och hoppas AP innerst inne vill avsluta sin karriär i HV71. Detta med bakgrund av att han nyligen köpt hus, barnen äntligen fått gå två år på samma förskola/skola, startat lokalt poolföretag med frugan… dessutom sagt till JP att han vill avsluta karriären i HV71.

14 gillningar

Jajamän! Så länge kontraktet inte är brutet väljer jag också att se det som att det finns en positiv lösning.

Om vi fortsätter att spekulera så tror jag också på något liknande. Hårt mot hårt och sedan har det skurit sig. Om det gått till på det viset så tror jag att det finns stora chanser att de hittar en överenskommelse. AP behövs och det vet Abbott. Däremot kommer han inte köras över.
Jag är hoppfull till motsatsen visas.

Jag har läst. Tolka de som du vill. Vi förstår nog varandra lite fel oftast. :heart:

Herregud. Många härinne skulle definitivt tjäna på att ha lite is i groggen. Ingenting är ju klart förrän nyheter kommer via officiella kanaler. Fram tills dess kan det ju faktiskt lösa sig också.

Ta

Det

Lugnt

!

8 gillningar

Solen går upp imorgon oavsett om AP är i laget eller inte. Skulle allt skita sig och vi spelar i HA -25 så går solen upp igen.

Jojo men långt ifrån lika rogivande. Det räcker med det som varit.

Det luktar illa. Man undrar ju hur snacket går/gått mellan AP och agent Piljko.

Var AP med på inlägget där Piljko kallar Abbott för clown? Troligen inte.

Vill AP ha ett nytt kontrakt? Säkerligen.

Det som luktar illa är att AP inte har beklagat uttalandet från agenten. Eller har han det inofficiellt?

Agenten pissar ju på hans chef. På så vis gör ju sig AP omöjlig om han inte markerar att han inte står bakom uttalandet eller ber sin agent dra åt…

Har svårt att se hur detta ska kunna lösas utan att AP försvinner. Tycker att ett uttalande från AP borde kommit tidigare i så fall…

Ja så är det. Men just nu beter sig alla som att man kanske fått covid av ett besök på Ullared!

Haha lite så

1 gillning

I bästa fall är André inte med på det. Då är en lösning mycket möjlig. Vi behöver André!

Kan tycka att det finns en vits med att inte yttra sig i media. Mer av att lösa det på ett civiliserat sätt än att gå via media och allt vad det kan innebära av förvanskning i tider av klickbete.

1 gillning

Det skadar ju klubben mer när han inte snabbt går ut och dementerar…

Kamrat André, jag har pratat med mina ryska oligark-kollegor som flytt landet, vi kan fixa in dig i schweiziska ligan, SC Bern, om Abbott inte går med på min geniala scam.

Perfekt, priviet Pilko, så länge jag får högre lön och tjänar storkovan, det är det viktiga.
Cyka blyat!

eller något, mest troligen…

4 gillningar

Hmm
Spekulationer på hög nivå.
Spontant känns det väl som om agent borde prata med ledningen om kontraktet.
Om det bara var AP20 som sågs i arenan så är det mest sannolika att ta pulsen på honom.
Finns säkert kontrakt mellan agent och ap20 som måste lösas.
Därmed kanske lutar åt att AP20 fortsätter?
:rofl: