CA måste ju haft kontakt med AP innan han portade honom från träningen.
AP kanske inte uttrycker sig på samma sätt som agenten, men någon gemensam grund är klart att de har.
CA måste ju haft kontakt med AP innan han portade honom från träningen.
AP kanske inte uttrycker sig på samma sätt som agenten, men någon gemensam grund är klart att de har.
Ja och det stör mig att han är mer lojal mot agenten än HV…
Klubbens ansvar att dementera.
Inte spelarnas
Ingen rök utan eld.
MIN känsla och tanke lyder :
Petersson får ett väldigt bra kontraktsförslag utomlands, efter första säsongen
Petersson och agenten tar upp detta med Nubben, Nubben lovar Petersson ett bra kontrakt efter kommande säsong.
Därav blåser dem av förslaget från utlandet.
Petersson gör sin deal av det muntliga avtalet, Nubben får sparken och ”Hv’s” ord och löften finns inte längre kvar…
Förstår André… klubben pissar på honom
Förstår Abbott oxå, han som styr nu.
Men någonstans så måste klubbens ord och löften ändå väga in.
Tror absolut inte Petersson är här för pengarnas skull. Han vill just nu, nog mest bara säkra upp sitt jobb några år till
Det känns ju lite som att det finns två rimliga alternativ. Antingen går HV71 och AP skilda vägar eller så gör AP och hans agent det. Har svårt att se en verklighet där AP både stannar i HV71 och har kvar sin agent.
Ska HV gå ut o dementera att AP inte står bakom agentens utspel menar du?
Personligen tror jag att clown till agent kommer att ryka.
Dock ju längre det går tills domen kommer.
Desto sämre för alla parter.
Speciellt för mig.
Hade sett fram emot ett friktionsfritt kommande år.
Inte så säker på det. Snarare tvärtom. Blaskorna älskar ju det här och kan älta det i dagar och följer ett visst mönster. Gemene man genomskådar detta när det är tyst från berörda parter. Ny tider!
100%
Sen finns det ingen anledning att ha någon agent om han tänker representera hv resten av karriären.
Missförstår dig nog. Men vad vinner HV på att AP inte snabbt går ut o säger att han inte håller med agenten i detta fall? Om det nu skulle vara så?
Cirkusen skadar ju HV.
Att spekulera vilt? Det är väl ingen som tar något direkt från luften? Det finns grunder för påståenden? Om grunden stämmer eller inte låter jag vara osagt. Men spekulera på ett forum om en person eller som spelare måste man få? Diskutera, argumentera? Tycka till? Även ändra åsikt om argument är bra?
Att spekulera hör till! Annars kan vi halvt lägga ner? Och bara tycka till när allt är svart på vitt när säsongen är över?
Speciellt när Hv inte går ut med något? Dom som inte vill diskutera och utbyta tankar och funderingar behöver inte? Det är ju fritt.
Jag må vara naiv men kan inte riktigt förstå hur man kan va så oerhört mån om ett nytt kontrakt innan det gamla går ut när man spelat 11 säsonger utomlands varav 8 i KHL.
Rent spontant känner jag att framtiden borde vara säkrad för familjen vid detta laget. Borde klara sig även om Abbott inte vill förlänga om ett år. Annars är det bara att knyta näven och leverera denna säsong.
Känns som spelarna är i klorna på denne agent och inte vågar bryta med honom. Är så oerhört ologiskt att ha kvar honom.
Om det är så att Nubben har lovat något så får väl AP:s agent se till att Nubbens signatur hamnar på ett nytt kontrakt medan det fortfarande är hans signatur som räknas.
Och om det nu inte går: Nubben och Abbott överlappade några veckor i maj. Då får man väl som agent se till att få till ett möte där man går igenom vad som har utlovats och hur man ser på det.
Skulle det mötet mynna ut i att Abbott säger att det är nya tider, då får man väl meddela att man från spelarens håll kommer titta på möjligheter att komma ur kontraktet, när man fortfarande är i början av silly season.
Man väntar väl inte in i juli när man har haft flera månader på sig.
ställer mig upp i båten…
Jag ändrade mig något. Räknade till tio. Spekulera får man men vi måste hålla detta inom rimliga gränser. Vi vet väldigt lite om detta. Kanske sitter AP, idiot-agenten och CA just nu å blandar groggar och garvar åt oss?
Om jag nu får spekulera. Vilket jag intw får och pronto bannar mig själv, Sir Ward style.
Lägger mig ned i min ubåt och kollar på stjärnorna.
Säkert?
Att avhålla sig från att fäktas i media tror jag gynnar föreningen långsiktigt. Hv har bästa handen i och med ett kontrakt för nästa säsongen. Att André inte uttalar sig tror jag gynnar de förhandlingar som verkar pågå och att dessa då har större förutsättningar att sluta med ett positivt utfall. Intressant är ju vad du konkret anser skadar Hv?
Vi behöver lugn o ro. Inte massa tjafs om och runt klubben. Hade han snabbt gått ut och meddelat att han inte höll med sin agent fullt ut den här gången hade vi inte suttit här och diskuterat nu. Det hade blåst över snabbare = mindre snack i media.