AP behöver förklara sig. För nu framstår det som att han och hans agent försökt nått fult som misslyckades. Står han INTE bakom sin agents uttalande så behöver han klargöra det eller bryta med agenten. Får han inte säga nått eller vill han inte är frågan
Han vill nog förbereda något själv och inte spontansvara Donald påvägen till omklädningsrummet tre minuter efter träningen. Något sådant behöver skötas delikat.
Killgissar givetvis detta.
Frågan är bara hur?
Genom en intervju med Freijd: Nä.
Intervju i JP: Nä.
Inlägg Instagram/X: Nä
Hur hade ni gjort?
Artikel i JP är väl inte så svårt
Människan André är nog ganska stukad för tillfället. Det har varit några omtumlande dagar för oss alla och inte minst för honom. Ge pojken lite tid att samla tankarna. Tids nog får vi veta.
O andra sidan kan inte frågan kommit som en blixt från klar himmel.
Är rädd att detta är nåt som kommer följa André hela säsongen. Hv vet vad dom vill. Men vet Andre det? Egentligen?
Kanske är helt ute o cyklar, men tror tvärtom att detta kan ha en stor negativ påverkan på gruppen och Andre.
Jag hade varit betydligt lugnare om Andre och Abbot satt där tillsammans i intervjun med Freijd och förklarade att “nu går vi framåt, vi ska glra detta tillsammans som ett lag”
Som sagt kan vara helt ute o cykla. Men känns inte bra ändå detta. Hoppas jag har fel.
Precis. Det var detta jag menade med att även om det löste sig så kommer det med en halvsunkig eftersmak. Hade allt varit frid och fröjd med AP så hade han i ett tidigt skede tagit avstånd från sin ”agent” och gått hand i hand med HV, eller definitivt glatt kommenterat på något sätt efter att det ”löste sig” med Abbott och klubben. Nä, min känsla är att detta är långt ifrån frid och fröjd. Det har vi ju svart på vitt på faktiskt. Frid och fröjd: positiv intervju i hvtv
Inte frid och fröjd: vägrar kommentera
Låt liket kallna i några dagar innan vi drar en slutsats om det är bra eller dåligt detta.
Märklig kommentar.
I första meningen så beskriver Du “människan André”.
I nästa så benämner Du Andé som “Pojken”.
Låg nivå!
Jag uppfattade inte det som låg nivå?
“Pojken” är ett rätt vanligt sätt att lite skämtsamt omnämna yngre manliga personer. Oavsett faktisk ålder.
Förstår inte riktigt din invändning här, Steve.
Visst kan “Pojken” var ett snällt, lite humoristiskt synsätt på män i alla åldrar.
Men då handlar det om kontexten i sin helhet.
Jag såg benämningen “pojken” i det totala sammanhanget som väldigt nedvärderanden. Respektlöst rent av.
Min åsikt som varande äldre pojk.
Du missade helt min andemening och intention, men det är sådant som kan hända.
Hade Du skrivit " honom" istället för “Pojken” så hade jag nog inte missuppfattat din andemening alls.
Då hade kontexten hållt ihop.
Slut.
Jag tror dessvärre att du är ganska ensam om din felaktiga tolkning. Men var individ har rätt till sin egen världsåskådning.
Amen.
Nu får du ge dig! Sluta va på folk hur de uttrycker sig. Du gnällde på mig för jag använde ordet ”uselt” om det är problem tar mods det.
Jag förväntar mig nån form av uttalande framgent.
Det är säkert underliggande grejer som måste lösas ut.
Dock vet vi att utan ett uttalande lär denna gate förfölja alla.
Frågan lär dyka upp vid varje pausintervju….
![]()
Sen är detta ett forum som bör hålla högt i tak.
Tar en fet GT för att fira att AP20 är kvar!!
Oavsett uttalande eller ej så gissar jag att AP kommer vara under lupp hela säsongen. Det hade han varit ändå men än mer nu. Gäller att vara mentalt stark och ha fokus på rätt sak.
Spontant ser jag två olika scenarier.
-
AP vill visa hur jäkla bra han är. Påkopplad och hungrig.
-
Åldern och skadorna har hunnit ikapp honom.
Jag hoppas självklart på förstnämnda - men jag har tyvärr en dålig känsla och stor oro att hans bästa år varit.
SHL är en fartfylld, men framförallt defensiv liga. Där mer eller mindre alla spelare förväntas bidra fullt ut defensivt. Med mycket skridskoåkning och fulla spjäll i hemåken.
Ett förväntat bottenlag med extra stor fokus på “laget före jaget” och troligtvis försvarsspelet känns inte som en perfekt match med AP.
Räddningen är som sagt att AP blivit lite bränd och verkligen vill visa upp sig från sin bästa sida. Kanske kan en tydlighet i pp hjälpa till i poängproduktionen. Där AP bör vara skytt (målskytt) och inte någon form av playmaker som drar ner tempot. Ett mål i denna spelform från AP förra året gör mig mörkrädd.
Resultatet av denna soppa blev dock väldigt lyckad. Inget nytt dyrt lång kontrakt, utan upp till bevis…
Hoppas AP tar chansen och levererar, om inte så kommer denna surdeg komma upp till ytan igen. För tystnaden tyder på att problematiken kvarstår…