Enligt Abbott så ska allt vara utrett internt. Varför ska han behöva gå ut offentligt och redogöra någonting?
Säger ena part i en del som innehåller två delar.
Andra vägrade uttala sig.
Är det tre-åringar vid sandlådan vi snackar om?
![]()
Jag förväntar mig ett uttalande av AP20
Troligtvis hela hockey-Sverige.
Men om det inte kommer.
Håll hög ton!!
![]()
![]()
Så länge klubben och André är överens så ser jag inte att han ska behöva yttra sig. Vad ska han säga? Precis det som Abbot redan sagt? André har ett år till i HV. Räcker så.
Japp lite farhågor har man allt. Det var ingen bra säsong av AP men det var det inte för någon egentligen. Trots det så lyfte han sig i kvalet och blev viktig där.
Förhoppningsvis är det nya tider nu och skadorna är ett minne blott. Då kommer vi se tillbaka på förra säsongen som en mellansäsong. Några år kvar i tanken på högsta SHL nivå borde han absolut ha.
Japp precis.
Vi hade en konflikt som kunde tagit bort AP20.
Pga agenten uttalande.
Således skall inte huvudpersonen som tjänar mkt pengar ta bladet från munnen.
Tror många vill veta vad som hänt förutom vad föreningen sade.
Men det får stå för mig enkom.
![]()
Har individuella spelare sånna skyldighet att kommunicera saker med fans? Jag vet inte. Det är ju klubben som gör det. Men hade absolut inte skadat med en HVtv intervju med honom. Kanske kan hugga han på nån träning och bara fråga lite snällt om hur han ser på det.
Frågan kommer ju komma oavsett
![]()
Och svaret kommer bli tråkiga “Det är utagerat nu och jag har fullt fokus på säsongen och laget”. Får läsa om det i hans bok sen om 10 år.
Och ändå valde han.
”Ingen kommentar” och skynda sig igenom reporter från träningen.
Kan du posta detta som officiellt svar?
Då lär hockey-Sverige inte vilja ha svar på frågan igen.
Gött mos
Ha en skön kväll.
Jag är ändå glad att AP20 stannar!!
Varför skall han uttala sig?
Vi har inget med det att göra, så släpp det ![]()
Ser det som självklart att han bör göra nåt/nån form av uttalande ang detta.
Annars lär vi få problem med detta under säsong, vi behöver inte mer problem och negativ publicitet, vi behöver lugn o ro.
Vilka problem då?
Är det inte utrett ordentligt så blossar det säkert upp under säsongen igen.
Dessutom lär inte journalistkåren lämna André ifred innan dom fått nån form av förklaring/uttalande av honom. Uttalar han sig så kanske dom “lämnar honom ifred” sen. Så han får fousera på att vara shls bästa spelare.
Kanske har fel, men så tror jag.
Inom lagidrott är det viktigt att skapa en “vi känsla”.
Eller laget före jaget som ofta nämns i “nya HV”.
Därmed är det viktigt att alla är med i båten. Speceillt viktigt att vår lagkapten och stjärna som dessutom gått ut med hårda krav på förändring. Vilket bland annat inneburit att Johan Lindbom helt slängts under bussen. En riktigt tråkig historia enligt mig.
AP har varit av båten en stund och istället suttit på en egen ö. Vilket jag tycker rimmar oerhört illa med vad jag förväntat mig. Abbot har dock klart och tydligt visar vad som gäller feamgent - rätta dig in i ledet eller så är det du som ryker.
Utifrån ovanstående tycker jag det vore oerhört viktigt att AP kliver fram och sänder rätt signaler. Det vi fans vill höra - jag vill vara en del av HV och jag är beredd att jobba hårdare än någonsin för att åter ta HV mot toppen. Publiken i Jönköping är en viktigt del av “vi känslan”…
Precis så…
Inte minst för att få bort den sär stämpeln som han efter denna soppan fått ännu mer av än innan.
Att han är en diva och att han gör vad han vill i klubben.
En liten intervju med en ödmjuk ton som förklarar precis det du skriver. Hade inte skadat.
Men AP har ju tränat med laget hela tiden och lärt känna grabbarna de flesta i alla fall. Jag tror ju inte han helt plötsligt hamnade ”utanför” pga det som hände mm. En bra och stark grupp klarar ju gå vidare efter något sånt här. Man får se skillnad på en händelse och en person tycker jag. Jag vet att AP är omtyckt i laget.
Tycker också att det vore bra med ett uttalande från AP — inte minst för att stilla spekulationer och för att inte alla journalister ska fokusera på den frågan inför varje match.
Tycker att det är HV som borde gjort / göra en nyhet/press release i text med AP (och Abbott) med något väl genomtänkt citat från AP.
Typ (jag fabulerar fritt utifrån de bitar av information som figurerat):
“Min agent och jag upplevde i samband med byte av sportchef vissa otydligheter kring det som sagt i tidigare diskussioner gällande framtiden. Vi har nu satt oss ner tillsammans med Chris och vi har samsyn i vad som gäller. Jag ser fram emot den kommande säsongen och att vara en viktigt del i den förändringsresa HV71 nu gör. Jag hoppas att det under säsongen blir klart för mig med många fler år i HV71. I övrigt har jag inga fler kommentarer.”
Eller så släpper man det bara?