Ja vi lär märka om Andre släppt detta.
Står ändå fast vid att jag gärna vill ha ett lugnande uttalande från Andre.
Ja vi lär märka om Andre släppt detta.
Står ändå fast vid att jag gärna vill ha ett lugnande uttalande från Andre.
Tror det mer handlar om att lugna oss än att André ska lugna sig själv.
Tror nog saken är utagerad mellan CA och AP20, och det är trots allt det viktigaste
Konflikten är ju löst och André tillbaka.
Ser ingen anledning till att jaga honom om detta. Hv har gått ut att man är överrens och kör vidare.
Att man kräver ett svar från André behöver man inte.
Andre är en spelare som jämte Borgström och Kero och om han får vara skadefri kommer smattra in 45-50 pinnar.
Det tror jag !
Så bra är han !
Det vill sig nog till att han levererar runt dessa trakter. Förutsatt att vi ska lämna det absoluta bottenskiktet. Våra bäst betalda spelare måste växla upp och prestera utifrån kravställan.
Första femman (skräddarsyd omgivning) och pp. Dessutom en spelare som är mer smart, finurlig än stark och kraftfull. Vilket gör att energin (med rätta) kalibreras mot målchanser poäng än tacklingar och intensiv skridskoåkning.
Dock tror jag att AP kommer behöva bidra med betydligt mer av det sistnämnda än tidigare. Vårt kollektiva förssvarsspel måste upp ordentligt…
Outgrundliga äro HV:s vägar.
Nu sitter jag med plötsligt med känslan att AP är vårt bästa nyförvärv.
Nån som har plus?
Killen vägrar fortfarande att uttala sig, eller?
Kan han inte bara säga några ord så han slipper ha det här oket på sina axlar. Säg att: “Det fanns meningsskiljaktigheter mellan min agenten och HV71 över vad som kommits överens om, men det är utrett nu, och nu fokuserar jag 100% på HV71 och säsongen som kommer”. Det räcker så. Eller något liknande.
Yeah sure…
Typ.![]()
Sluta vara så nyfikna nu SHLs bästa spelare väljer att spela i Hv71 nästa säsong.
Vilket förmodligen var hans plan hela vägen bara det att hans agent gjorde bort sig.
Nu har André valt Hv, vilket vi ska vara väldigt glada över. Känns betydligt bättre med honom i laget än utan. Att hitta en ersättare av den kalibern hade inte gått i dagsläget. Känns som lite mer positiva vibbar efter ha sett HVTV avsnittet. Känns bra med ledningen och Abbott. Jag tippar att Hv hamnar på slutspelsplats i år. Med tanke på hur det såg ut förra säsongen med allt, så tror jag att även André blir snäppet bättre i år, om inte skador sätter stopp såklart.
Valt? Han hade ju kontrakt. Valet gjorde han när han skrev på det kontraktet.
Det stod ju mellan att stanna och bryta kontraktet väl? Om AP stannar, därmed inte brutit kontraktet har han väl gjort sitt val?
Man kan inte ensidigt välja att bryta ett kontrakt.
Vad är poängen med ditt inlägg? André valde att stanna i Hv och gjorde det. Vad är det som jag har skrivit som är fel?
Kontrakt är inte det samma som på 90-talet. Speciellt “stjärnorna” som sitter på outklausuler till höger och vänster. Om en “stjärnspelare” med 1 år kvar på kontraktet vill lämna så gör han det för att det är så marknaden fungerar idag.
Kontrakt är mer en försäkran.
Det är väl dock känt sen tidigare att AP inte har någon out klausul i sitt kontrakt och måste således bli utköpt på ett eller annat sätt om han vill lämna.
Hur kan du inte se poängen? Han satt redan på ett kontrakt. Valet gjorde han redan för två år sedan och inte nu. Man bryter inte kontrakt hur som helst.
Det var kanske det som Abbot vänligen var tvungen att förklara.
Det vet jag väl att han satt på kontrakt. Han valde ändå att stanna i Hv vilket jag nämnde och är glad över. Finns ingen poäng med ditt inlägg ändå. Är bara glad att André är kvar i Hv, det är det ända jag skrev. Inget om ngt kontrakt öht. Whatever, Lets move on ![]()
Nej. Jag är inte bara en repig skiva.
Förväntningarna är på före detta kapten
(inget sagt om årets).
Inte privatperson. Utan hockeyspelare som tjänar grova pengar.
Av honom förväntar jag mig ett svar.
(Som säger mer än ”ingen kommentar ”)
Och detta lär annars komma upp varje paus där AP20 är med.
Men förövrigt är jag jag glad att han stannar.
![]()
![]()