Tråden om #20 André Petersson

Helt ärligt tror inte jag detta kommer bli någon stående grej bland journalister i pausintervjuer under säsongen. Någon fråga i början av säsongen kanske. Så jäkla ovanligt är det väl inte att klubbledning och spelare kan vara oense om saker.

När säsongen väl drar igång har det gått för lång tid för att någon ska orka bry sig om detta.

2 gillningar

När han ligger i topp i interna poängligan efter 10 matcher kommer det helt säkert vara andra saker att prata om. Som vanligt.

Det är dags att släppa detta och blicka framåt. Det som har hänt har hänt. Nu fokuserar vi blickarna på vad som kommer :blush:

3 gillningar

Saxat från JP-chatten om dagens träning.

” Stort jubel på isen när André Petersson, som i den här övningen spelar bp, täcker ett skott och får ut pucken ur zonen. André själv skiner upp efteråt.”

35 gillningar

Hoppas han trivs och är motiverad nu med allt nytt som händer i HV. Ofta får man känslan att han är går runt och är missnöjd, och iår är väl risken större än vanligt med härvan kring hans kontrakt och ultimatum han eventuellt fått av Abbott. Och fråntagen “C” troligtvis. Hoppas verkligen inte han går runt och är missnöjd och sprider dålig energi, utan att han trivs och köper den roll han får, och lagets gemensamma nya riktning.

3 gillningar

Varför får man den känslan?

Till allmänheten på detta forum:

Vi måste sluta upp med att dra en massa stora växlar på folks beteenden, förmåga att prata inför kamera och utseende etc. Det säger inget om huruvida de trivs, hur de kommer prestera, vad de vill i livet eller om de gillar HV. Alla människor beter sig inte likadant. Sluta med att projicera egna uppfattningar om vad som är “normalt” på individer i en stor grupp som HVs lagbygge.

Det måste finnas plats för INDIVIDER i en grupp som HVs. Alla kan inte vara likadana.

10 gillningar

Japp, även om man har lite diverse lösryckta tankar så vet man ju inget så får hålla oss till det som kommuniceras helt enkelt. Det är väl det mest troliga ändå.

Kan bara önska att han kryar på sig med skadan och att vi får åtnjuta hans spel här snart igen. :muscle:

Känslan var kanske fel ord. Vi vet ju faktiskt att han varit missnöjd. Det har han ju varit tydlig med i flertalet intervjuer senaste åren.

2 gillningar

Jag menar på att detta kanske inte är en rättvis beskrivning. AP är en person som upplevs butter. Det är bara så han är. Det måste man tillåta/ta höjd för utan att dra slutsatser om hans generella tillstånd.

Jag är en person som folk anser, IRL, är en bitter sur jävel. Kanske befogat. jag hamnar oftast i diskussioner där jag anses vara “arg/missnöjd”. Mer så än andra. Samtidigt stämmer det sällan. Det är bara sådan jag är, när jag förmedlar saker som förbättringar.

På en skala av missnöjd kanske jag är på 2 av 10, men folk tolkar det som 9 av 10, bara för att folk inte läser mig rätt, samt för att jag kanske inte ligger exakt i mittfåran för hur man förväntas regera i lägen.

3 gillningar

Missnöjd behöver inte vara lika med de egenskaper som tillskrivs AP. Egenskaper som folk gissar fram.

Att vara missnöjd i min värld kan också vara detsamma som att visa prov på självkritik, att vilja ta sig framåt, att våga säga vad man tycker osv osv.

Så det är ju som sagt hur var och en av oss tolkar intervjuerna med AP. Vissa ser en tjurig jävel. Andra ser en vinnarskalle. Vad som är rätt eller fel kan vi ju med säkerhet inte veta. Men klart är att blanda in AP:s intervjuer som något slags argument för hans person och karaktär blir rätt tokigt. I min värld.

10 gillningar

Vad bra att du kan skriva vad jag tänkte skriva men inte fick ihop :sweat_smile:
En konspiration av oss, helt klart :grimacing:

1 gillning

När jag läser din text så ploppar Peter Forsberg upp i huvudet.

Ser dock inte riktigt likheterna med AP och vinnarskalle. Har väl inte vunnit speciellt mycket i karriären heller. Dessutom ingen spelare som tjurar och leder laget genom att spela på vilja.
Personligen skulle jag vilja ha AP i en roll mer likt Ty Rattie i LHC. En riktig skarprättare som ska använda sitt skott och producera mål. Dessutom rightare - växer ju inte på träd…

1 gillning

Fast nu missade du poängen, eller iallafall så gav du den inte uppmärksamhet. Poängen var att MAN INTE skall dra för stora slutsatser om personers karaktär baserat på de fåtal bristfälliga datapunkter man har från intervjuer etc. Du bevisade precis tesen varför man INTE skall göra detta, med att plocka in en liknelse med Forsberg.

1 gillning

Nu blev du sådär arg/missnöjd igen. :wink:

4 gillningar

Min alldeles egna åsikt om AP baserar jag bl a på det vi vet; OM han hade velat fixa hela situationen till sin och HV:s fördel efter pajasen pilkos utspel så hade det varit plättlätt för honom.
Istället kniper han limpsaxen och det talar sitt väldigt tydliga språk.
Om han nu dessutom menade det han sa i en intervju med att avsluta sin karriär i klubben så är ju en pajas till agent rätt onödig, nä detta är inte över tror jag

Kan ju vara så att detta inte är överspelat ännu, rent kontraktsmässigt eller relationsmässigt med pilko.

AP har avföljt HV på Instagram. Behöver inte betyda något, men varför?

3 gillningar

Jo det borde betyda något

Lika bra i så fall

Det betyder nog att Abbot får plocka fram plånboken för att shoppa nåt nytt.