Jag har bannat mig själv en vecka framåt. Pallar inte detta längre. Over and out fram tills nästa onsdag.
Självklart så vill man ha poäng av AP, men inte på bekostnad av att laget skall behöva spela en annan ishockey och övriga skall underprestera.
Laget före jaget förespråkar jag och att alla bidrar. Inte att vi enbart skall vinna matcher helt förlitade på APs inviduella skiklighet.
Ta tex Reber. Det är en spelare som i mina ögon gör andra spelare bättre utan att för den skull briljera i poängstatistiken.
Ap tråden är nya blommantråden
Vad innebär det?
Två läger och många inlägg typ om samma sak hela tiden.
Vet inte vad du har för preferenser men Jamiro Reber, en rookie i ligan, delad tvåa i interna poängligan och inom topp-50 i hela ligan. För mig är det att briljera i poängstatistiken om något.
AP gör definitivt sin omgivning bättre. När han vill och är i form.
Det är match imorgon och då behöver forumet dig
aningar är inte en bra grund för en saklig debatt.
finns i chatten <3
Sant, men just i detta fallet är det en stor skara skribenter som har samma “aning”, och då tyder väl det att det finns något där. Men detta något är svårt att exakt sätta fingret på, och då är det diskussion som krävs. Nu känns ju detta lite färdigdiskuterat för det har börjat gå rundgång som sagt .
Om du tycker att 13 poäng är att “brilljera” poängmässigt så är det inte konstigt att vi ligger tvärsist i tabellen.
Självklart är 13 poäng bra för en 17 årig rookie i ligan.
Kan erkänna att jag inte trodde att han låg delad 2 i interna poängligan, även om han mycket väl kan vara 7 i densamma om 2 matcher. Så pass jämn är poängdelningen bortsett från 1:an Borgström.
OT, men kände att jag ville ge dig ett svar😁
Dock kan man väl tycka att det är lite uppseendeväckande att laget faktiskt presterar likvärdigt utan sin bästa spelare och med sin bästa spelare. Tror inte heller vi blir bättre utan AP, men vi borde bli bättre med honom, inte ligga på status quo och där har ledarstaben ett problem som behöver lösas.
Eller så säger det mer om vilka krav du har för att en 18-åring ska kunna bli kallad poängspelare.
Förövrigt hade han legat 1:a i interna i lag som Växjö, Malmö och Modo
Det jag vill ha sagt är att jämförelsen med AP var klen och jag tycker inte heller det stämmer att AP inte skulle höja sin omgivning. Med det sagt så har man inte lyckats nyttja mycket av AP:s kapacitet, men så har han också haft sina skadekänningar vilket givetvis påverkar och lagets dåliga struktur har väl inte heller gett AP det svängrum han behöver rent offensivt.
Jag håller med, det finns mer i AP. Garanterat!
Vänta bara! snart kommer samma killar som hatar mot AP skriva vilken hjälte han är!!
kom ihåg de jag skriver
“Hatar” är nog att ta i.
låter ogillar bättre?
Kritiserar är väl det mest rättvisande ordet. Så det är väl ett bra ord att använda?
Du får nog läsa allt som skrivits en gång till om du tycker att “hata” och “ogilla” är rätt ord.