Tråden om #20 André Petersson

Har för mig han haft problem med ljumskarna tidigare i karriären, mer än så har jag inte koll på.

Han hade väl ryggproblem när han var i HV första rundan men fick hjälp med det i Ottawa. Sen hade han ju den smällen på knät vid en av dom tidigare landslagssamlingarna under året men då blev han ju inte borta länge.

Någon som hört något mer om André ? Läste någonstans att det var värst för honom :frowning:

Sam Hallam var försiktigt positiv om skadan, information ska komma under dagen

Man har valt att kalla in Dennis Rasmussen till truppen. Sedan om det bara är en försiktighetsåtgärd eller om det är ett tecken på att Peterssons skada kommer hålla honom borta från delar av/resten av VM lär vi få besked om idag.

Underkroppsskada som håller Petersson borta från vidare spel i VM

Kallar in ersättare i VM efter dubbla skadorna | Tre Kronor | Expressen

Spelar inte mer under VM, ber till hockeygudarna att detta är för att inte förvärra…

Precis detta vi HV-fans inte ville skulle hända. Klart han ska representera Tre Kronor i VM om chansen skulle komma, det unnar jag alla, men att han skulle skadas…… fan.

Hoppas det inte är så allvarligt nu bara…. :smiling_face_with_tear:

1 gillning

Kan vara bra eftersom det tvingar Nubben att agera. Vi behöver mer spets och speluppläggare i laget. Om André är borta i början av säsongen kan vi förhoppningsvis värva in en bra spelare redan under sommaren.

Bästa nyheten på länge!! :pray:t2::pray:t2: Välbehövlig vila ett par tre veckor och inget som påverkar kommande säsong.

-André fick en underkroppsskada i går på matchen och vi har valt att inte specificera det mer än så. Det är ingen allvarlig grej, men han kommer inte att kunna spela matcherna som är kvar här nu, vilket gör att vi då väljer att ersätta honom med en frisk spelare, säger Jonas Kalman.

8 gillningar

3-4 månaders rehab…

Mardrömmen med 3-4 månaders rehab.
Jävla skit alltså.

Saxar lite från expressen:

”André Petersson har drabbats av en underkroppsskada och kan inte återkomma till spel i VM”, skrev Tre Kronor i ett pressmeddelande.

HV71-stjärnan har återvänt till Jönköping under dagen och nu bekräftar klubbens sjukgymnast Andreas Frostemark att Petersson tvingas till en lång rehabilitering, närmare bestämt 3–4 månader.

Men risken är liten att han missar några SHL-matcher.

– Målsättningen är att han ska vara tillbaka till augusti, så SHL-premiären ska inte vara någon fara. Han klarade sig bra efter omständigheterna. Det kunde ha blivit värre, menar Frostemark.

jobbigt med rehab men samtidigt optimistiskt för att han inte missar shl-premiären. 3 månader så är vi i augusti och så rimligtvis missar han några träningsmatcher?

Att missa stora delar av försäsongen brukar ofta innebära att spelaren har svårt att komma i form när han väl är på is och spelar matcher, detta var inte alls bra, inte alls bra.

Tror det kan bli en trög höst för vår superstar.

1 gillning

Om han är borta till augusti vet jag inte hur man får det till 3-4 månader, är ju pretty much snart juni nu. Låter lite överdrivet, men det är väl för att locka läsare.

Jnytt = Glädjebesked
Expressen = Mardröm

Tydligt, eller vad säger ni?

Jag säger att de ska fan alltid vara nån skit som ska komma och förstöra mm… Blir så trött!

Kämpa AP!

:grimacing:
ezgif-4-b4ebb00c94
:grimacing:

Knä? Fotled? :face_with_peeking_eye:

Jag menar ändå att detta är tur i oturen. Vid första anblick såg det ut att kunna vara något i knät som hade hållit han utanför spel till jul. Så att med största sannolikhet absolut senast ha honom reda till premiären får man nog vara rätt glad för

Fotled, det var vad Frostemark sa