Tråden om #20 André Petersson

Och återkommande.

2 gillningar

Måste vara en dröm att komma tillbaka till ett betydligt bättre fungerande lag än han lämnade. Även han har säkert dragits med hemma i soffan i lagets framgång senaste månaden. Kan väl bara sluta på ett sätt. Måtte han hålla resten av säsongen.

7 gillningar

Blir sjukt spännande att se vad han kan göra.

Så taggad på att se vad AP kan komma in och göra kommande matcher. En bra AP i ett just nu välfungerande lag kan bli riktigt hett.

5 gillningar

Jag hoppas att det fungerar

Tycker André gjorde en bra match efter skadan.

1 gillning

Han var som vanligt mestadels osynlig, men stänker dit ett mål från ingenstans. Dvs en typisk AP match. Men absolut inte hans fel att vi förlorade. Och han verkar inte så rostig efter skadan heller :+1:

Har vi skillnaden på AP och Lyrnäs. AP kan vara osynlig och göra mål direkt. Lyrnäs far runt överallt men blir sällan poäng. Inget snack vem som ska spelas. Hv ska ha målskyttar i kedjan det är AP.

5 gillningar

Med André i laget så förlorar vi…

Obs är ironi!!

1 gillning

Fast det är ju sant. Man vinner 8 av 10 när AP är borta. Man kan undra varför det är så.

Det är väl inte APs fel, men det verkar som om resten av laget sänker sig 5% var näf han är med och förlitar sig på honom och då blir totalen för dålig helt enkelt.

2 gillningar

Såhär. Vi kommer naturligtvis inte åka runt och vinna i stort sett alla resterande matcher med en andrakedja som inte producerar.

Att förluster förr eller senare kommer är inte direkt chockerande. Förr eller senare kommer vi också tvingas till att försöka optimera kedjorna. Och det kan mycket väl vara till nästa match.

Nu tycker jag kanske inte AP är så osynlig som vissa andra tycker att han var i kväll. Syns man i poäng- och målprotokollet är väl dock ett kvitto på att man också syns.

Så länge AP är frisk behöver vi nyttja honom till max, och med det förhoppningsvis nyttja andra spelare bättre än vad vi gjort de senaste elva omgångarna.

2 gillningar

Har ju tidigare skrivit att man inte ska laga det som fungerar. 46, 19, 40 funkade INTE idag. OSL rent av kass, så det kan vara dags att laga.

3 gillningar

Idag funkade enbart ang lenc Fisker.

1 gillning

Tycker dock inte OSL eller kedjan var sämre ikväll än tidigare. De gjorde det de brukar göra. Vaskade fram chanser (och sumpade chanser) osv. Idag blev de väl dock synade på ett annat sätt. Så länge man vinner spelar det mindre roll att de inte producerar. När vi förlorar. Ja, då blir det mer tydligt att vi behöver en producerande leading line.

4 gillningar

Word på denna. Många stirrar sig bara blinda på om det är vinst eller förlust. Det är givetvis viktigast att vinna men att tro att man ska vinna utan att producera framåt är väldigt optimistisk tankegång.

3 gillningar

Ja jag vet att det är sant.
:sweat_smile::see_no_evil:

Nu är ju hockey en lagsport. Jag tror varken man vinner eller förlorar på grund av en enskild spelare. En enskild spelare kan naturligtvis göra mer eller mindre skillnad. Både positiv och negativ sådan, och här tror jag att man ska spela de som står för det första.

Om det nu skulle vara så att AP:s närvaro sänker övriga laget med fem procent. Ja, då ska han ju naturligtvis inte spela en sekund till den här säsongen. Då ska HV bryta kontraktet.

Nu tror jag ju dock inte att så är fallet. Annars hade Blomman och Co aldrig tagit ut honom till kvällens match. Alternativet är att Blomman och Co är väl medvetna om vilken negativ inverkan AP har på laget. Och då är det till syvende och sist Blomman och Co som ska kritiseras för att de tar ut AP.

2 gillningar

Jag är fortfarande lite förbluffad över statistiken du tagit fram gällande poäng med eller utan AP i laget. Nu efter december månad så borde det vara ganska tydligt att vi tagit mer poäng sen 2022 när AP inte spelat än när han spelat.

Måste ju vara ganska unikt att ett lag blir bättre och tar mer poäng när den stora stjärnan inte spelar? Borde ju vara tvärtom alla dagar i veckan, att laget blir bättre och tar mer poäng när stjärnan finns med i laget och inte att laget blir sämre och tar färre poäng. Hade det varit likvärdigt så hade också det varit märkligt men att det är sämre är riktigt skumt.

Kanske är som Zico skriver att alla övriga blir lite sämre så totalen blir sämre? Märkligt och intressant fenomen hur som helst och troligen unikt. Är ju under mer än 2,5 säsong så ändå ett bra underlag.
Spara stjärnans lön och bli bättre, typ.

1 gillning

AB måste vara stenhård framåt med att det inte får bli en negativ påverkan på det lag vi sett prestera på hög nivå under våra streak med poängplock.

Det borde isåfall säga mer om övriga laget än om André. Om man bara för att som du kallar honom " den stora stjärnan" är borta slappnar av, om så ens en promille. Då är det ju fel på gruppen.

Den enda “förklaringen” jag kan köpa är om han drar energi ur gruppen. Men detta har vi/ jag inga belägg för så säger inte att det är så.

Men fakta är att vi förlorat ikväll, med Andre i laget. Innan dess vann vi typ 8 raka förlorade en efter sudden och vann 2 raka. Utan Andre.

Tillfälligheter? Jag vet inte. Återstår att se på tisdag.

Förövrigt så är Ang lagets stora stjärna. :wink:

4 gillningar