Tråden om #20 Lawrence Pilut

hv71.se/artikel/57340/

Pilut lånas ut till Timrå?
Jag hade nog hellre sett Pilut än Eidstedt om jag ska va ärlig. Eller betyder det att att Salmela är på väg in och även Eidstedt dyker upp som utlånad? Pilut tycker jag har varit 1 av de bättre backarna i HV71. Visst han är liten men hans skicklighet gör att han klarar det bättre än andra ändå. Jag skulle nog ranka Pilut framför både Eidstedt och Wiliamsson i all fall.

[quote=“tommy1985a”]
http://hv71.se/artikel/57340/

Pilut lånas ut till Timrå?
Jag hade nog hellre sett Pilut än Eidstedt om jag ska va ärlig. Eller betyder det att att Salmela är på väg in och även Eidstedt dyker upp som utlånad? Pilut tycker jag har varit 1 av de bättre backarna i HV71. Visst han är liten men hans skicklighet gör att han klarar det bättre än andra ändå. Jag skulle nog ranka Pilut framför både Eidstedt och Wiliamsson i all fall.[/quote

Håller med dig helt och hållet! Mattias Karlsson mådde väldigt bra av att ha snabbe Pilut jämte sig i träningsmatcherna. Hade gärna sett han där tills eventuellt Salmela dyker upp. Däremot kan jag tycka det är bättre för han att spela mycket i allsvenskan istället för att vara sjundeback i Hv.

Bra match. Tror matcherna i Timrå gav en boost i rätt riktning.

  • 12 på 11 matcher. Bäst i hela HV71 i plus/minus. Riktigt grym idag också, Emil och han är väldigt bra på att vända bort spelare.

Bäst i hela SHL* :wink:

Oerhört kul att se hur han har mognat i spelet, gör rätt beslut hela tiden och då går det bra :slight_smile:
Visar att han har rätt kvaliteter för att bli en riktigt bra back i många år.

shl.se/artikel/60414/

Inte så snyggt. Tyckte faktiskt att det var lite konstigt under matchen att han kom undan med den skallningen. Kommer troligtvis få 2-3 matcher.

Lawrence Pilut anmäld för dansk skalle på Leksands finne:
expressen.se/sport/hockey/sh … innamnden/

Svårt att avgöra om det är medvetet eller blir till följd av att Savi-nånting drar i honom.

Kommer nog bli minst 3 matcher för honom.

2 matchers avstängning blev det.

Ser ju ut som han vill kramas och inget annat? Inte lade jag märke till det i matchen heller.

Jämfört med hugget som Eidstedt fick så undrar man lite över om de ens värderar risker i samband med utlottning av straff? Att snudda lite med hjälmen, ett väldigt trubbig verktyg i långsam fart, jämfört med ett ordentligt rapp med en relativ smal klubba är ändå en viss skillnad.

Jaja, jag försvarar inte Pilut om det nu va så att det va medvetet, men bedömningssporten Avstängning är inget de gör särskilt bra i den där nämnden.

Såg inte alls bra ut för Pilut! Hoppas han snart är tillbaka men risken finns att det kan vara färdigspelat denna säsong om det va knät som gick!

Tyckte jag såg nån skriva att det inte var så farligt igår på twitter.

Hoppas det stämmer annars såg de ut som säsongen kunde vara förstörd

Grattis Pilut på 19 årsdagen och första målet i SHL :smiley:

Fan också… Pilut borta sex månader.

hv71.se/artikel/68366/

Riktigt j* tråkigt, halva säsongen borta för Pilut.

Neeeejjj… Känns som Pilut skulle varit en av våra bästa backar i år. Känns genast väldigt tunt på backsidan nu. Alltid ska de va nåt jävulskap som ska få förstöra varje säsong. Med Pilut så känns vi som full trupp men utan känns det plötsligt ganska glest på backsidan.