Tråden om #20 Lawrence Pilut

bloggar.expressen.se/ek/2013/09/ … y-hv-back/

Chicago spanar in Pilut.

Spelar visst med J20 ikväll. Vilar imorgon? Onödigt tufft annars med tre matcher på tre dagar

Han har ju börjat bra men ojojoj vad uppsnurrad på läktaren han blev av Klasen igår.
Se och lär kanske… :laughing:

Han hade det ganska tufft igår det märktes samtidigt är han än av få av våra backar som faktikts tänker innan man slänger ifrån sig pucken.

Nej han är inte färdig på långa vägar men oj vad imponerad jag är av grabben, i ett lag som gör individuella misstag i parti och minut så hittar nästan alltid Piluts passningar medspelares klubba. Han är inget fysiskt monster direkt men påminner mycket om Mange Johansson i sättet de undviker att åka på de stora tacklingarna. Över 23min speltid idag och killen är 17 bast - Keep it up.

När HV har pucken är han gudabenådad, mycket kvar att lära i defensiven av de matcher jag har sett med han.
Men sådant kommer med mer speltid, mycket spännande grabb!

Blev han verkligen enbart utvisad 2+10 för att efter signalen ha skjutit iväg pucken?
Hur kan han få det när man ser detta i den ena matchen efter den andra och ingen utvisning?

Han fick inte 2+10 utan “endast” 10 minuter för AoO.
Jag tycker att det var ganska hårt att ge Lawrence en 10:a. Hade hellre sett att han fått en rejäl tillsägelse.
Däremot så vart jag inte jätte förvånad när han fick en 10:a. Skillnaden mellan denna situationen och de situationerna som mrcadaza refererar till är att Lawrence valde att “ladda och skjuta” efter att signalen hade gått. Oftast så har spelarna redan “laddat” när domarna blåst men väljer ändå att skjuta. I detta fallet så hade han inte påbörjat någon skjutrörelse innan domaren blåste utan detta gjorde han efter vilket gjorde allting mycket tydligare. Det är iafl min uppfattning utav situationen.

Ja, jag tolkar det som att han blir frustrerad över att pucken hinner ut ur zon precis innan han får tag på den, tappar huvudet och skjuter iväg ett skott. Ett juniormisstag helt enkelt.

Han stod för en del riktigt sköna genomskärare idag :slight_smile:

Stabilt spelat, mkt kul att se.

Stort grattis till vår pilot som fyller 18år idag, hoppas vi kan avsluta hockeyåret på bra sätt och han får fira med seger :slight_smile:

Kul att jag och Pilut firar årsdag på samma dag!! Lycka till uppe i Kraft Arena ikv :slight_smile:

Pilut har fått ett kontrakt på 2 år med HV.
Grattis!

En riktigt trevlig nyhet. Pilut har ju inte storleken för att sticka över till NHL efter draften i sommar. Tror att vi kommer att ha nytta av Pilut flera år framöver.

Får instämma med detta. Hoppas han tar klivet fullt ut nu och blommor ut ordentligt.

Vad händer med Pilut? Skadad eller i frysboxen? På väg att lånas ut? Tycker absolut att han åtminstone borde ta en plats på sju backar.

Lawrence har spelat med J20 nu i helgen. Jag har svårt att se att man skulle låna ut han då han fortfarnade är junior.

Pilut bildar backpar tillsammans med Simon Karlsson i pågående match mot Rögle där HV ligger under med 2-6.

Pilut lånas ut till Timrå och ska spela tre matcher med dem:

hv71.se/artikel/57340/