Tråden om #21 Malte Strömvall

Bli inte förvånad att ni kommer se Strömwall i PP som högerskytt då vi har ont om högerskjutande forwards o varken Melin elr Sandberg har varit alltför bra i den spelformen den senaste tiden. Tror han kommer altenera med Sandberg resterande matcher i den positionen

12:06 på Strömwall +/- 0 och två skott på mål enligt statistiken. Ni som såg matchen, hur skötte han sig?

Helt ok. Gjorde det jobb jag antar att han värvats för att göra - grovjobbet. Syntes vad jag kunde se inte i några direkt negativa sammanhang i en match där individuella prestationer är svårbedömda pga en genomusel laginsats. Så det får väl ses som ett bra betyg. Men han kommer knappast bli en frälsare. Men som sagt - det är sannolikt inte därför han värvats.

Han var varken bättre elr sämmre än någon annan i laget

Tyckte han hade bra fart på rören och såg spelsugen ut.

Kunde lika gärna gjort mål och antagligen isf blivit hyllad. Tyckte han gjorde en bra hemmadebut.

Jepp såg bra ut tycker jag, pigg.

bra match idag av malte bortsett från straffen men det ser bra ut om han kan fortsätta så här!

Håller med och helt klart bästa insatsen hitintills mot Färjestad.
Gillade när en tryckte bort grisen Anton Hedman framför Wesslau. Bra jobbat Malte.

Tycker också Malte gjorde det bra igår,riktigt bra, men sen gjorde han två misstag under matchen som kunde varit helt avgörande, hade Fbk gjort 2-0 på straffen hade kanske inte utgången blivit lika trevlig.

Jo han imponerar stort. Lite junior misstag får man räkna med när han inte fått spela på den här nivån i någon större utsträckning tidigare.
Fantastisk skridskoåkning och vill gärna bryta in på mål. Han kommer att bli ruggigt bra under Andreas ledning i spelsnabba HV-fjärdekedjan.
Jag har lite svårt att se varför Luleå släppte honom när man ser vilket spelarunderlag de har… Malte hade lätt kunnat ersätta alla ur deras tredje/fjärde kedja. Nåja deras förlust och våran vinst.
Med deras nya Mindcraft-miljonär och jättesatsningar inför nästa säsong kanske vi får behålla MS.

Malte fortsätter att leverera. Bra insats i kvällens match!

Härligt Malte… :slight_smile: fortsätt så här!!

Det var kul att höra honom förklara vad han fått för direktiv av HV när han anlände. Att han skall köra på å ha kul och att han skulle få spela oavsett om det gick lite trögt.

Detta är svinbra. Ingen person presterar bra om de inte har förtroende. Förtroende betyder inte att man alltid skall få spela, men det måste finnas en positiv framtidsutsikt. Något att uppnå. Något som alla tror på. Jag blev svinglad av att höra att en kille som blivit så “illa” behandlad under året kan komma till HV å få känna sig behövd. Ganska olik behandling jämfört med vad han fick här på forumet till exempel.

Jag hoppas som alltid, att alla hv-spelare överträffar sig själva i varenda byte och på alla träningar. Jag hoppas Malte hittar in i laget och skapar en stabil bidragande roll över en lång tid. Lite som Holza gjort.

Bra speed och giftiga handleder. Ni som kallar honom ego kan inte ha sett mycket hockey.

Är det någon som sitter på info ang kontraktet för Malte?
Jag kan inte förstå att vi värvar honom när han fortfarande har kontrakt med LHF nästa säsong också, Det måste (:läs borde) ju finnas en klausul där Malte kan stanna?

Annars måste detta vara den absolut mest idiotiska värvning som gjorts? Speciellt nu när Malte verkar blomstra ut och får fin utdelning i HV71…

Om Malte vill stanna och om hv vill ha honom kvar så går det nog att lösa oavsett. Vill Luleå ha en spelare i truppen som egentligen inte vill vara där?

Men om då HV måste köpa loss honom efter att han fått avsluta med succé (förhoppningsvis) så lär ju Luleå höja priset rejält?
Svamlar mkt nu men jag är så tudelad ang Malte, Jag tycker han spelar väldigt positiv hockey men jag hoppas att HV har en bra plan efter säsongen… Trotts allt är Malte ung och utvecklingsbar.

Tycker Malte fyllt Törngrens skor bra. Han verkar trivas rätt bra i HV och jag tror att vi kan ha gjort ett fynd här faktiskt. Vi får inte glömma att han är väldigt ung, född samma år som Törngren.

Malte är fortfarande ingen spelare som man värvar innan fönstret stänger om man har målet att vinna guld utan det är spelare som Lasch och Pesonen som har erfarenhet och har producerat i flera år så ur den synvinkeln är värvningen fortfarande “sådär”

Malte Strömwall:

GP G A TP PIM +/-

10 3 0 3 4 -2

Ryan Lasch

GP G A TP PIM +/-

10 6 7 13 2 6

Janne Pesonen

18 15 10 25 14 4

Statistik ljuger inte riktigt i det här fallet men i det jag sett av Malte hittills i HVs tröja så ser jag ju en spelare som kan tillföra HV en hel del i framtiden. När Brithen var i samma ålder så var han inte ordinarie i Rögle exempelvis och vi ser ju vad han betyder för oss idag när han blivit lite äldre.

Att Växjö och Luleå inte visar större tålamod med en kille som är född 94 tycker jag är lite konstigt men det kan ju gagna HV i det långa loppet, det är ju inte nu han ska vara på toppen av sin karriär direkt.

Jag lyfter på hatten för Malte, tycker han skött sig helt ok med vad man kan förvänta sig av honom.

Jag tror Malte återvänder till Luleå efter säsongen, tror inte att HV lyckas behålla honom.