Tråden om #21 Mattias Tedenby

Nej, det är han inte, om man enbart kollar till vad han gör på isen. Han håller fortfarande SHL-nivå men i en annan roll än han haft förr. Däremot är han nog ligans sämsta spelare i förhållande till sin lönecheck.

Hade Teden haft den roll han har nuläget men tjänat 80-100k hade tonläget inte varit detsamma.

Jag tycker Tedenby har varit bättre men tror inte många andra lag vore intresserade av han i sin 4:e lina faktiskt. Sen kanske det sett bättre ut i poäng om kedja 1,2 och 3 fungerat då blir det automatiskt lättare för samtliga.

Min slutsats är att Tedenby inte håller för SHL, iaf inte i ett tänkt topplag.

3 gillningar

Så länge vårt lag är fullt av plastiga identitetslösa nyllen så vill jag se Tedenfart på isen, frustandes, trillandes och kämpandes. Jag skiter i om han enbart gör självmål resten av säsongen. Han är HV. Alla andra är katastrof.

24 gillningar

Inte Hugo x2 och Gliff väl!?

Nä. Det finns ett fåtal undantag. Men de bekräftar enbart regeln.

2 gillningar

Förläng för en rimlig peng.

2 gillningar

Tycker det är dags Hv och Teden går skilda vägar faktiskt. Han ser oki ut nu men mest för alla andra är så dåliga. Satsa på yngre spelare i 4e kedjan.

2 gillningar

Vi hade upp den diskussion igår med Nylin och AB, båda instämmer.

Men dom vågar inte, dom vågar inte chansa som läget är nu. Men dom vill gärna spela EN junis kedja.

Jag poängterade att vi måste vårda den blå vägen, vi vill ha HV-killar i herrlaget, framför dyra spelare utifrån.

HP, va inte där spelmässigt tyckte AB i början av säsongen, därav utlåningen, när han sedan fått växa till sig lite ja då kan man kalla tillbaka honom.

Jag lyfte även Reber som ett exempel, bra förra året med blivit åsidosatt i år. Där fick jag ingen direkt respons.

4 gillningar

man måste få chansen att misslyckas… att testa sig fram, några minuter då och då, match efter match. Måste gå att lösa. Sen kanske viss utlåning också är bra.

detta blev OT, kanske nån @Quila kan flytta senaste meddelanden

Off Topic i en tråd om Tedenby men köper inte ABs resonemang om HP. Om han växte så mycket på en handfull matcher med aik så gör vi definitivt något fel med A-truppen om vi inte lyckas få fram liknande resultat hos oss… Det är ju ett underkännande utan dess like av den egna verksamheten.

2 gillningar

Tycker Teden gjorde en riktigt riktigt bra match igår. Känns som vi får ut betydligt mer av teden i bättre omgivning än som gnuggare i en 4de.

2 gillningar

Håller med, pigg och jobbig i forechecken och när han lyckas göra de där korta intensiva bytena gör han en riktigt gedigen insats. Problemen brukar uppstå i de matcher bytena blir för långa.

Vi får sätta en fiskelina på honom och ha en materialare eller något som vevar in honom med spöt när bytena blir för långa!

6 gillningar

Måste ha gjort en bra försäsong för han känns piggare än på flera år! Roligt att se

2 gillningar

Eller så vet han bara att det är hans sista säsong och kämpar därför allt han har för att få till ett fint avslut på karriären.

Kommer Tedens nummer pensioneras?

Han uppfyller väll alla kriterier förutsatt att ett ”VM-silver” räcker. Eller faller han på kravet ”framgångar med tre kronor”?

Spelat internationella matcher med Tre Kronor och har vunnit ett internationellt mästerskap som VM eller OS.

Är väl ganska tydligt att silver inte räcker?

Ja, man kan ju tycka att det ska vara glasklart. Men om man tittar på Per Gustafsson och Petrasek, som du säkert känner till, har de ju tröjorna upphängda trots att de ”bara” har varsitt VM-silver. Tänkte därför att det möjligen kunde vara prejudicerande, men det kanske är lättare att bara avfärda frågan.

Du får gärna tydliggöra det, då det var så tydligt.

2 gillningar

Pettan och Per har i alla fall över 700 matcher.

Räcker uppfylla ena eller andra kriteriet.

Önerud och Tedenby verkar ha en bit kvar till 700 matcher.

2 gillningar