Tråden om #21 Mattias Tedenby

Välkommen !em Tedenby :smiley: :smiley:

Härligt att vi får hem en Hv kille till!
Fart, teknik och jag tror vi kan ha en poängvinnare!

Skönt, borde få fart på säsongsbiljettsförsäljningen!

Fantastiskt! HV börjar bli ett bygdens lag igen!

Tedenby är kanske inte den givna toppforwarden. Men i Teden har vi fått in en spelare som kan avgöra matcher (minns slutspelet 09).

Övertygad om att Tedenby kommer att bli fantastiskt nyttig för HV.

Välkommen hem!

Jag blev på fullt allvar lite rörd när jag hörde det! Underbara nyheter. Ung kille med HV-hjärta och hög potential. Kan inte bli bättre.

Välkommen tillbaka!

[size=85](passar på att göra comeback jag med - kumbaya!)[/size]

Min dag gick helt plötsligt från att vara halvtaskig till att bli alldeles fantastiskt bra!
Detta trodde jag aldrig. Välkommen hem Tedenby! :smiley:

Tror ni Tedenby spelar tillsammans med Christensen?:slight_smile:

FAN VA GOTT :smiley: :smiley:
VÄLKOMMEN TEDENBY :exclamation: :exclamation:

Fantastiskt!
Sen att Mattias skriver på för två år värmer HV-hjärtat lite extra måste jag säga.

Välkommen hem Tedenby! :slight_smile:

Ja vilken underbar överaskning efter många nej tack. Vore så kul om han lirade redan på söndag. Dagen blev riktigt bra nu!!

Man trodde aldrig han skulle skriva på i år för HV71 utan hoppades mest att han skulle göra det, Sen går han och skriver på för 2 år. Det hade jag aldrig trott, Inte ens i mina bästa drömmar. 1 år hade jag varit mer än nöjd. 2 år finns inga ord för. Snacka om magiskt. Verkligen oväntat och något helt sjukt berörande. Underbart helt enkelt, Man blir tårögd på det gladaste sätt. .) Tack Tedenby, Hoppas du kommer trivas och få en bra fortsatt utveckling under dessa 2 år i HV71 så du kan fortsätta din resa mot NHL.

2 år betyder ju nästan ingenting i detta fallet, mer än att man slipper förhandla efter ett år. Det finns ju klausuler för både KHL och NHL, så om han är het efter ett år så sticker han.

Fantastiskt roligt att Tedenby väljer HV71 och skriver på för två säsonger.
Ska bli intressant att se vilka han paras ihop med. :slight_smile:

Iofs, Men det känns ändå skönt att det står 2 år på pappret .)

Så fruktansvärt roligt!!! Jag gråter och skuttar av glädje!!!

Välkommen hem!

Nu blev man riktigt glad. Första säsongen på länge som jag inte gått och varit taggad inför under sommaren… men nu började det att rycka i HV-nerven! Välkommen hem!!

En halvmotig dag blev plötsligt en jäkla bra dag. Nu måste man på HV-dagen. Och HV känns lite hetare igen.

jag har haft en svinbra dag, åså kommer detta som grädden på glassen på moset.

svinkul, välkommen tillbaka Mattias!

Tedenby kommer bli väldigt viktigt framförallt för att hans förmåga att skapa långa anfall! Vilket gör att man tröttar ut motståndarlaget i det långa loppet :smiley: