Tråden om #21 Mattias Tedenby

Målen från hans debutsäsong i Devils.

youtube.com/watch?v=dtoza3ntOAk

Jag hade en riktig skitdag men den blev en helt okey när jag hörde detta. Välkommen tillbaka Teddy!!!

Väldigt trevlig nyhet. Skall bli intressant att se vilken standard han håller här i Sverige. Toppen! :smiley:

Välkommen hem Mattias! Wohoo! Fantastiskt kul! Du är en stor favorit! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Samma här, sen ringde farsan upp och sa att Teden var klar, riktigt gött att höra!

Välkommen tillbaka Mattias!

Teden klev efter 1 period, smäll på axeln sägs det på twitter…

Säkerhetsåtgärd om man ska tror HV själva, som säger att han hade kunnat spela klart om det hade varit en seriematch.

Nån som vet status? Spelar han imon?

Han var på småländska kolonin idag med en bärs i handen, så det tror jag knappast …

“Inofficiella” forumet, bättre info än hv71.se, heja heja :slight_smile:

hmmmm, såg teden inte en bit rund ut när han testade kavaljer i All Access? :wink:

Precis min tanke när jag såg det.
Som vanligt så räknar jag med att HV gör ordentliga fystest på spelarna innan man signar dom dock.

Hockeyspelare ska väl inte vara deffade på försäsongen -.-

Dom har ju bulkat upp sig nu under försäsongen, Han kommer bli mindre när säsongen drar igång. Det gäller ju att lägga på sig så mycket muskler och styrka som möjligt innan säsongen och därtill kommer ju en del fett på köpet. Men jag tycker inte det var så farligt ändå.

Han måste få chansen i en mer producerande kedja. Det är tragikomiskt att se honom i nuvarande roll.

Han kommer heller inte få med sig lika många utv i SHL där lagen är betydligt mer disciplinerade.

#FreeTedenby

Säger detsamma. Tedenby var den som skapade vassaste chansen idag och försökte åka men får liksom inget med sig i den kedjan han spelar med. För lite drag i omgivningen. Tycker Tedenby ska flyttas upp till första.

play.jnytt.se/video/img-0836

Jävlar, där såg man tydligt ärret han fått efter skridskon i ansiktet, det var bra mycket rejälare än jag trodde.

Jag tror teden kommer matchas med Melin och Holza idag.

Ja vi får allt se, Men Melin är nog inte omöjligt att han kommer spela med då han sa till J-nytt att han och Tedenby har fin kemi.
Holzapfel lär väl troligtvis centra den linan då om inte Sandberg får chansen.