Tråden om #21 Mattias Tedenby

Äntligen.

Tycker det stundtals såg löjligt bra ut tillsammans med Christensen.

youtube.com/watch?v=WsqQGnsy-og

Hahah

:laughing:

Vad säger ni om Teden so far? Ärligt talat tycker jag han ser lika ojämn ut som innan han åkte över pölen. Blixtrar till då och då men fortfarande ojämn.

Det finns mycket mer att hämta i Tedenby men det känns som det liksom inte går hans väg riktigt. När backar ska spela upp pucken och Tedenby visar sig så blir dom trängda och får inte iväg passen så att Teden får tvärbromsa och vända om igen. Ridderwall känns väldigt drällig med pucken och oturligt nog för teden så är det oftast Riddarn som får förstapasset från back och sen dräller bort pucken någonstans på vägen så pucken hinner aldrig leta sig fram till Tedenby. Nä han får aldrig riktigt chansen att blomma fullt. Ridderwall tyvärr passar inte alls in i den linan. Teden ska spela med antingen Purre Christensen eller Fiala. Ridderwall funkar bra i sarghörnen som gnuggare precis som Brithen bara att Brithen är lite bättre på det plus lite annat. När Purre är tillbaka och Ridderwall plockas bort från den linan om det nu händer så blir det nog bättre fart igen.

Varför inte köra inte Purre Teden och Fiala. Fiala är alldeles för bra för att spela så lite trots att han kanske fuskar här och där så gör han ändå mer framåt. Det är bara att hoppas att Fiala börjar göra alla dessa skitsaker så AJ vågar ge honom chansen i en högre lina.

Fiala och Teden i samma kedja? Nja… Det skulle bli turnovers i var och vartannat uppspel.

De hade ett byte ihop igår vilket resulterade i en vass målchans, men håller med blir nog lite för riskabelt med dem två i samma kedja.

Det skulle skapa mängder av vassa målchanser. Problemet är att de skulle gå till båda lagen.

För 300K/Mån så förväntar jag mig mycket mer än detta. Han blixtrar som sagt till ibland som ni nämner men det är alldeles för sällan och han är mest osynlig i mina ögon.

Jo, några mer poäng kanske han borde ha gjort, men han har även minst speltid per match av våra topp-6 forwards. 15 min/match jämfört med Brithén som närmar sig 19 min (iofs spelar han också boxplay), men Christensen har iallafall 18 minuter.
shl.se/statistics/players/summar … sv&count=0

Tycker man kanske borde spela honom lite mer, Fiala snittar nästan lika mycket speltid som honom. I vilket fall så är jag säker på att en spelare som Tedenby kommer att bli bättre ju längre säsongen går.

Tedenby är värd varenda krona. Han levererar på precis den nivå jag trodde och bidrar med precis det jag önskade. Den vilja och glädje han visar på varje mål, lite “Sundin-light” är guld värt.

Svårt att se att man kan vara missnöjd med Tedenby, killen fullständigt älskar ju hockey, giftig framåt och jobbar stenhårt hem, håller med föregående talare, Tedenby är värd pengen. Det är lätt att stirra sig blind på poängproduktion,hockey är så mkt mer än så.

Och glöm framförallt inte alla extra besökare som Tedenby ensam drar in varje vecka!

Väl talat.

Missförstå mig rätt, jag älskar Tedenby och är hur glad som helst att han kom tillbaka. Men jag kanske hade för högt ställda förväntningar i min egna lilla fantasi. Tycker som föregående säger att det är underbart å se när han firar vare sig det är eget mål elr någon annans. Men jag har ju insett att han inte kommer vara någon poängspruta så länge han får spela så lite som han gör jämfört med övriga toppforwards :slight_smile:

Märkligt att folk trodde HV värvade hem honom bara för att de trodde han skulle vara en potentiell poängliga-vinnare. Han har aldrig varit, och kommer aldrig vara en poängkung. Inget illa menat såklart. Men han tillför med så mycket mer. Hans fart över banan får motståndarna att tappa fokus och de andra HV spelarna får lite mer utrymme. Och han är säkert väldigt trevlig att ha o göra med i omklädningsrummet.

Tedendy ligger delad 3a i HVs poängliga med 8 poäng efter 13 matcher, så han hamnar väl på runt 35-40 poäng när serien är slut, och det är väl ganska okej? :slight_smile:

Trodde verkligen inte han skulle vinna någon poängliga, men jag har sagt mitt och står för det. Du behöver inte fortsätta argumentera för Teden för jag ogillar han inte någonstans haha.

Har heller aldrig förväntat mig att han ska toppa poängstatistiken men förväntar mig ändå större jämnhet i spelet än när han var här förra sejouren.

Han är en spelare som med sin fart kan bryta mönster och riva upp stora sår i försvaren, men det måste ske mer konsekvent.

Tedenby har drabbats av en blödning i lårmuskeln, spel på torsdag är förhoppningen.
Därför man inte såg honom i slutet av matchen.