känns ju spontant som att det är lite fördel med hult om att förlänga kontraktet iallafall
Ser gärna att Teden och fler “gamla” HV lirare avslutar sina karriärer med att se till att få upp Dalen till HA.
Han låter lite ledsen när han pratar om framtiden i intervjun här efter matchen.
Jävlar vilket tal han håller inför gruppen efter matchen. 10/10.
Vart såg du de
Tedenby steppa upp denna säsong. Samtidigt oerhörd skönt att löneposten äntligen kan läggas på en 1:a center.
Här har vi det
Ge teden C:et förfan
Kanske betalade tillbaka lite av de 14 mkr han svindlat HV på!
Svindlat? Visst Tedens prestationer på isen har inte vägt upp hans prislapp men det han bidrar med utanför, i omklädningsrummet, gentemot laget, sponsorer och supportrar är värt väldigt mycket. Med det sagt så är det såklart en stor påse med pengar som frigörs nu men att Teden svindlat HV71 på något? Nej.
Att Tedens kontrakt inte varit direkt prisvärt är det nog ingen diskussion om. Med det sagt tycker jag att en förlängning till en betydligt rimligare peng känns helt given i ett i övrigt väldigt profillöst HV. I år har han ju dessutom varit en tillgång även på isen.
Fina fina Teden. FÖRLÄNG. Så jäkla fint och värdigt att han denna säsongen fick en sorts revansch. Otroligt värdefull på och utanför isen. Fina fina Teden.
Märkligt hur han helt plötsligt gör en bra säsong efter att antal mindre bra.
Klassiskt “sista-säsongen-på-ett-långt-och-lukrativt-kontrakt-syndromet”?
Ja jag är lite cynisk. Och besviken på Tedenbys tidigare säsonger på kontraktet. Han kunde ju bättre men ville inte, eller vad är förklaringen?
Ge han ett år till om han vill, han tar nog den rollen han får och spelar säkert med låg lön, (om han inte slutar då alltså).
Kan det bero på lust i meningen att han hittat tillbaks till det lustfyllda?
Tror att man kan bli rätt mätt på ålderns höst, pengar på banken och vetskapen om att de bästa åren är bakom sig.
Väl ”sista” året har han ändå hittat tillbaka, vill avsluta väl och absolut inte vara delaktig i att spela ner HV i HA.
Alla behöver ett varför!
Ett tag fick han enormt mycket kritik - folk förväntade sig helt enkelt mer baserat på lönen - han hade vissa stadiga kritiker som jag tyckte var lite väl hårda ibland - sen fick han en mindre roll och förväntningarna började släppa.
Så jag tror som Hanky att han hittade tillbaka till glädjen, kanske fick vara oskadad från småskavanker en tid vilket också lyfte honom.
Sen , om man är kvick/snabb försvinner ju inte såna egenskaper.
Jag såg t.ex. på NHL Edge att Erik Karlsson fortfarande är på 99:e percentilen av backar vad gäller “skating speed” och “speed bursts”.
Teden är fortfarande rätt kvick och tar mycket hellre honom än en medelmåtta från HA
Och han skulle kunna vara lite av den HV-kultur som ändå avger en liten doft av glansens dagar.
Kanske också för att lyckas locka hem fler hemvändare?
Teden kvar - AP in - AB ut
Vill man ha någon som helst anknytning till det som en gång va. HV71 storhetstid så är det inget snack om att ge Teden ett kontrakt. Men vart ska han spela är en senare fråga.
När Teden försvinner så finns inget kvar av det Hv man är van vid.
Personligen hoppas jag på en förlängning med Teden med en lön motsvarande bottom six.