Tråden om #23 Arttu Ilomäki

VÄLKOMMEN! Herregud. Hult öser på.

hv71.se/article/2fniakkmp-3 … -till-hv71

Välkommen till HV71.

hv71.se/article/2fniakkmp-3 … -till-hv71

Tack för kaffet!
En spelare som jag velat se i HV71 under en längre tid.

Detta känns som en riktigt bra värvning, kan nog passa bra med Wedin och Önerud :smiley:

Ilomäki är en bra center, duktig tekare. hoppas han kan få ut lite mer offensiv här i HV.

Vad händer!!!

Härligt och en spelare som redan kan SHL!
Bra jobbat Hult!!

Jaha ja… Illomäki… Nu har det hänt mer än vad någon supporter kunnat tänka sig… Har ni gnällt färdigt på hult nu?
Lite finsk dynamit så spelar hv71 slutspel till våren!!

Tycker du inte gnäller har varit befogat ?

För människor som inte har något annat för sig gnäller… Hur tror du organisationen tänkt, bedömt läget? Hv71 är en stormakt i svensk hockey, resultaten har dock inte följt oss… Men hjälper det att gnälla? Får det spelarna att prestera bättre?
Ställ er upp och hjälp laget till framgång istället för att gnälla!! Personligen tror jag att Illomäki kommer ge laget en kraftig boost!! Vi kommer undvika kval. Det sätter jag vad som helst på! Någon som vågar gå emot?

Agne, är det du? Jag tycker kritik och gnäll är befogat, det är också ett friskhetstecken och visar på att man fortfarande bryr sig om föreningen. Jag tror ingen här gnäller för att bara gnälla, utan för att man vill något och känner en frustration och vart lämpar det sig bäst att ventilera dessa om inte här? Att HV71 fortfarande är en stormakt i svensk hockey går diskutera, facilitetsmässigt? Ja. Sportsligt? Nej.

Hur som helst, för att hålla sig till tråden så är jag helt enig med dig, jag tror också Illomäki kommer ge laget en skjuts och tyngs inte av vad som varit. På sikt en bra andra center, välkommen Arttu!

Ilomäki var ju med i finska Vm-laget som vann guld 2019.
Nog en klart bättre center än samtliga dom vi har sedan tidigare .

nytt nummer

Påminnelse, denna tråd handlar om Ilomäki, inte om annat!

Visst är det så. Spelar han på sin topp är han tveklöst vår bäste center. Han har varit bra i Luleå, men inte fått ut max och tror mycket väl det kan bli ett lyft för honom att komma till HV71. Han kommer göra skillnad! Välkommen #23

Undrar varför Ilomäki valde att lämna Luleå redan nu? Dom har ju ändå något större chans än HV att vinna SMguld.

har du bott i luleå?

Haha den tanken slog mig inte. Men det borde ju ändå locka lite med större vinstchans.

Lyssnade på sanny podcast idag. Lite oroväckande att iilomäki har fuskat i spelövningar mm i Luleå därav han fick gå. Hoppas han inte visar dålig moral i hv

De sitter ju för fan och killgissar. Tycker även höken gått ner sig.

De jag sätt hittills verkar de inte så. Även han i te uppfyllt Luleås krav helt o hållet. Men hoppas de kan blomma ut i hv