Kul med Norbe! Återförena honom med Måns Hermansson. Måns defensiva jobb kompletterade Norbes offensiva jobb både i Tingsryd och Karlskrona.
Norbe kommer spela i tröjnummer 23.
krångelpelle skall naturligtvis ha ett nytt nummer
hockeysverige.se/2021/05/20/dan … loven-hv71
Intervju med Norbe. Man får en bra känsla när man läser det han säger, det måste jag säga.
Är/har varit mkt kritiskt till Norbe men som du säger när man läser det där så känns det rätt bra.
Ytterligare en intervju med Norbe som ger mersmak:
[url]https://www.hockeyallsvenskan.se/artikel/u6t7akp58-1el1/norbe-det-basta-som-kunde-handa[/url]
Jag gillar att läsa om hans utveckling från rent offensiv back till en mer två-vägsback (och sedan tillbaka mot mer offensiv). Vi kommer inte ha plats för backar som enbart gör sig rättvis i motståndarnas försvarszon.
Ställer mig frågande till denna petning. Inte kan de vara de spelmässiga som gör att man petar Norbe? I min bok har han varit stabil. Nån som har mer koll här.?
Matchen mot Vita Hästen var Norbes senaste va? Det måste vara hans ingripande på Marenis solomål som satt honom i frysboxen. Visst, ingripandet var inte särskilt bra, men att komma så långt ner i laget… Tycker han förtjänar chansen iaf.
Skulle man gå på såna tabbar så hade väl både Bertov och Ytterell suttit på läktaren inne på Jönköpings konserthus
Kvalitetsmässigt tycker jag absolut att Norbe går in på sju backar. Men verkar som att Tommy hellre ser ett stabilt försvarsspel. Och det har ju faktiskt trots allt varit helt okej den senaste tiden när Norbe varit på bänken.
Kollar man statsen är Norbe den back som varit inne på näst flest baklängensmål. Billins som varit inne på 26 bakåt och Torp (20) har en plus/minus på +10, respektive +25. Norbe har +3.
Ser man till konkurrensen bland offensiva backar så petar Norbe ingen av Andrae, Billins och Ytterell. Och då blir han utanför pga hård konkurrens?
I min värld går Billins, Torp, Andrae och Sjöholm före Norbe, resten klart sämre.
Förstår inte petningen alls om jag ska va ärlig.
JönköpingsPosten pratar med Norbe om att han stått utanför laget ganska mycket.
"– Väldigt skönt och kul att få vara med igen. Sedan har vi sagt där inne i omklädningsrummet att det bara är att köpa sin roll, oavsett om man spelar 20 eller noll minuter. I somras kom vi överens om ett mål som vi satte tillsammans och jag känner att det nästan får se ut hur fan som helst – bara vi går upp igen så är jag överlycklig. "
“– Det är klart att man vill spela, annars håller man på med fel sport och jag kan inte stå här och säga att jag är nöjd över att inte få spela. Jag vill spela till varje pris, vara med där ute och hjälpa till, vara med och blocka skott för gubbarna i laget och vara med och bidra. Men nu är det andra som spelar och som gör det jäkligt bra och då får man liksom köpa det. Som jag sa har vi ett gemensamt mål och vi vet hur stort det här är för hela Jönköping. Det finns inte tid till att sitta här och grina och visa några sura miner”
Gillar inställningen!
Jag med. Det är sådana spelare man vill ha i sitt lag. Kung!
Förutom härlig inställning, som exemplifieras här ovan, är ett av mina starkaste minnen av Norbe från finalmatchen.
Vet inte vilket konto som la ut på Twitter (kanske Cmore). Hur som. När spelarna kliver på isen inför första perioden passerar de Lindberg och Söderströms “studio”. Där står HA-pokalen. HV-spelarna tittar inte ens mot pokalen - förutom Norbe. När han går förbi gör han det förbjudna och touchar pokalen med handsken. Lindberg tittar chockat på honom.
Så jävla kaxigt. Norbe kunde inte bry sig mindre om Jinx och vidskeplighet. Den där pokalen skulle han vinna oavsett. En jäkla härlig inställning!
Tack för den här tiden Norbe. Hoppas du får blomma nu i SSK!
Många som vittnar om hans person i väldigt positiva ordalag. Jag tycker verkligen att det är synd att det inte utvecklades mer för Norbe verkar verkligen vara en kille man vill ha i laget.