Tråden om #23 Daniel Norbe

Välkommen till HV71!

hv71.se/article/szy8ak6nk-3 … -till-hv71

Välkommen! Kul att få se dig i Hv igen. Detta ska bli intressant!

försiktigt positiv, lite förvånad man inte skrev över nästa säsong också

För er som undrar vad Daniel Norbe är för filur:

Känns som en bra värvning, har gjort det bra i allsvenskan men oprövad i shl.

Välkommen till HV71 Daniel. Jag önskar dig all lycka och hoppas du får ditt genombrott i våra fina färger!

Vet inget om Norbe!
Men spontant känns det som en spännande värvning så tycker allt våra sportchefer ska ha lite beröm för en gång skull! Man sågar dem men man ska även ge ros!

Med tanke på hur marknaden ser ut så känns det som en bra värvning! Sen kan det ta några matchen att komma in i det.
Välkommen och lycka till!

För att ge lite perspektiv till värvningen så kan jag återigen saxa lite från Lakers forum:

Daniel Norbe till HV… Fy fan.
Inte nog med att han redan gått dit en gång, men att vi sumpar chansen igen. Klappkasst. Snart borde Everts huvud vara på ett silverfat.

Jag reagerade också på Norbe och blev bara matt och trött då jag såg det. Evertsson känns faktiskt totalt iskall med sina överbetalda gamla gubbar. Varken han eller Hallam gillar yngre spelare. Vi har en kedja just nu som trummar på framåt i åtminstone något som kan liknas vid fart, ungdomskedjan. Men när vi får PP för de inte spela en sekund. Hallam är nöjd med att låta 14 och 10 lalla bort PP efter PP. Jag är ärligt trött på ledarsidan.

Har sagt länge nu att vi måste göra oss av med Evertsson. Hans era är fullständigt över i Växjö Lakers.
Fan ta mig skitdåligt att än en gång sumpa chansen att plocka in en egen produkt och bara låta han gå fritt till Hv71.
Vill mer än gärna se det första huvudet som rullar ut från denna klubben tillhöra Henrik Evertsson.
Hade varit kul att nån gång träffa Evertsson på stan. Hade isf sagt till han att det är dags att avgå nu!!!

Nu verkar ju Norbe bara spela slutet av säsongen där. Hoppas verkligen att han har kontrakt med oss till nästa säsong, men det känns inte så jävla troligt…

Haha jösses vilket fynd. Välkommen!

Bra värv skjuter bra, passar bra, iskall och stressar inte i svåra lägen. Viktigt att såna i laget.

Var riktigt bra idag. Lovande.

Hoppas inte han går till Lakers nästa, skulle acceptera att han ersätter Lauridsen om han fortsätter så här

Om han inte är kontrakterad för någon klubb nästa säsong så bör ju Hult agera redan nu.
Fruktansvärt bra nyförvärv!

Vilket jävla fynd!!

Skriv ett fleråskontrakt med högre lön än Martinsson! :slight_smile:

Såja, välkommen tillbaka Daniel!!!

Välkommen tilbaka!

Detta blir kanon! Här har hv en spelare som kommer bli otroligt viktig!

Ska bli kul att få se Norbe en hel säsong i hv! Hoppas att detta slår ut otroligt väl!

Mkt tveksam till detta. Bänkad i löven när det gällde som mest, satt på läktaren när löven hade alla backar att tillgå. I mia ögon en rätt nonchalant spelare. Men vi får se.

Ja det var väl lite samma sak när han var här sist? Funkade väldigt bra i serielunken när han fick tid på sig med och utan puck, men fick det jobbigare och jobbigare med spelet, särskilt med puck, ju mer det drog ihop sig på slutet med tempohöjningen det innebar.

Men jag har ingen större koll på Allsvenskan och tempot där, så det kan ju funka ändå. Hoppas det iaf.

Hur som helst, välkommen tillbaka!

Norbe var en spelare jag ville att Hult skulle förlänga med sist han var här.
Det ska bli spännande att se honom i Hv71 igen.