Tråden om #24 Oliver Bohm

Välkommen till HV71 Oliver!
hv71.se/article/p70nakzoc-3 … r-for-hv71

0:30 youtu.be/H45Lh8A3PlI

Väljer ju Bohm före Bertov alla dagar i veckan.
En tung pjäs som kommer stärka upp försvaret. Däremot så saknar vi återigen backup ifall Emil.A eller Billins går sönder.

HAHA hoppas att han ändrar inställning till låten nu :wink:

Humor :laughing: :laughing:

Ha ha!! Han har bara inte fått chansen att uppleva den på rätt sida än. Hoppas detta plockas upp i omklädningsrummet… :laughing:

Snacka om att starta på minus… kan nån researcha vad han tycker om Dirlanda?

:laughing: :laughing: :laughing:

Lite kuriosa från JP:s intervju med Oliver:

"När HV hörde av sig snackade jag lite med Didrik Strömberg som berättade att Jönköping och HV var en kanonförening. Så till slut var det inget att tveka på.

Saxat från JP
Oliver Bohm kommer ursprungligen från Karlstad där han fostrades i Färjestad innan det blev spel i Frölunda i den högsta serien.
[i]– Det känns väldigt kul och inspirerande att komma till HV71. Jag har spelat många matcher i Husqvarna Garden och ser fram emot att ha det som min hemmaplan. På isen tror jag att min rutin kan vara värdefull när vi går in i slutskedet av säsongen och hoppas kunna bidra med stabilitet och ett hårt spel i egen zon, säger Oliver Bohm som har skrivit kontrakt över 2023.

– I Oliver får vi en stark och fysisk back med ett bra spelsinne. Han har oerhört mycket rutin och vet vad som krävs för att vinna. Han kommer att bli nyttig för oss, inte minst i det defensiva spelet, säger Johan Hult, sportchef i HV71.
[/i]
Efter en säsong då han lånades ut till Karlskoga och Malmö, gjorde han fyra säsonger i Växjö Lakers där han bland annat blev svensk mästare innan han gick till TPS Åbo förra säsongen. Därefter lämnade han för Timrå där han den här säsongen spelat 30 matcher.

Timrå bekräftar på sin hemsida att Oliver Bohm lämnar föreningen för spel i en annan klubb. Tyler Kelleher finns inte med i laguppställningen i det Rögle som möter Växjö Lakers ikväll.

FAKTA Oliver Bohm:
Född: 920414, Karlstad
Moderklubb: Färjestads BK
Position: Back
Skjuter: Vänster
Längd/vikt: 191 cm /100 kg
Tidigare klubbar: Färjestads BK, Frölunda HC, Almtuna IS, Borås HC, IK Oskarshamn, Malmö Redhawks, Växjö Lakers, TPS, Timrå IK
Spelarmeriter: JSM-guld 2011, SM-guld 2018

Vill ej förstöra stämningen nu dock… Trodde folk skulle plocka upp de ganska snabbt. Kom ihåg att Bohm är kusin med viss AJ. :confused:

Ah, Stilles värvning alltså :sunglasses:

HV presenterar glädjande värvningar - du drar upp Andreas Johansson igen. Suck!
Sånt trams finns på flashback alt Hänt Extra. Inte forumet för fan.

Nja, va ej för att vara negativ. Tänkte mest på att folk här brukar ha koll på släktskap och droppa de rätt snabbt typ.

Intressant info. Som sagt, det sätter ju saker i perspektiv. Om det visar sig att AJ hjälper Stillman för att plocka in spelare, ja, då får man ju börja omvärdera AJ :smiley:

[url]https://www.hv71.se/article/fe0qakzr0-3iaijd/oliver-bohm-det-ar-som-att-spela-i-en-kokande-gryta[/url]

skön gubbe, känns bra i magen.

Debut och Hv71 håller nollan! Vet inte ett skit om matchen eller Bohms insats men att man håller rent ger en boost!

Han får fråga i JP om han inte borde gått någon annanstans om han sökte mer istid

– Det är lite speciellt i HV nu eftersom att man har så bra lag. Men jag har inga krav på att jag ska spela 20 minuter varje match. Här får man verkligen förtjäna sin plats och spela för den och det tänker jag göra. Jag är otroligt sugen att vara med på den här resan och jag ska ta min plats, säger Oliver Bohm.

Rätt inställning!

Konstig fråga! Han går från nästjumbon i SHL där TIK inte tycker att han tillför deras spel tillräckligt. Då är ju nästa hack ner ledaren av HA där han förutom lättare konkurrens (åtminstone i teorin) får chansen att vinna serien och en rimlig chans till SHL-avtal nästa säsong. Det känns ju självklart att välja HV71 i detta läge om man inte har en särskilt stark anknytning till Medelpad och Ångermanland.

Tycker Bohm gjord ett habilt jobb de två matcher han spelat, ger stabilitet i backlinjen. Kommer bli nyttig i slutspelet