Tråden om #24 Oscar Fisker Mølgaard

Oscar Fisker Mølgaard har fått en egen tröja.
Killen har spelat sig till tillräckligt med minuter för att få ett kontrakt. Underbart.

Välförtjänt!

Kul! Så välförtjänst för denne unge herre. Hoppas den fina utvecklingen fortsätter i världens finaste tröja (nu med namn)!

Oj oj oj!!! SÅ efterlängtat, och har verkligen stuckit ut och gjort det väldigt bra i detta laget. Hatten av för #24. Definitivt värd en plats i laget.

Underbart! Så enormt värd detta. Vi behöver ungdomen som kan sätta press på de äldre. Hoppas verkligen han får spela när alla är tillbaka.

hv71.se/article/iwbsalbc9-3 … -moelgaard

Kontraktet är påkritat!

Gäller till 24/25

Hurrra, väl värd detta steg! Hoppas du inte försvinner direkt efter säsongen nu.

Härligt! Så kul! Så lugn och harmonisk kille han verkar vara med. Knappast han som kommer bli petad sen. Skönt med se tränarna satsa på bla Sjöholm och Fisker!

hv71.se/article/6df0albca-3 … antastiskt
Jättebra intervju med Oscar!
Verkar vara en väldigt sympatisk ung herre.
Välförtjänt kontrakt.

Hoppas han stannar ett tag och inte försvinner över till junior- eller collegeliga så fort han blir draftad, som många andra gjort de senaste åren.
Tar helt klart en plats i laget redan nu. Så ett välförtjänt kontrakt. Oklart om de vi har på skadelistan petar honom när de kommer tillbaka, tycker personligen andra namn borde ryka före lill-dansken.
Håller HV sig kvar blir det tror jag han kan ta en permanent plats i 4e-linan nästa säsong, sen är det bara uppåt som gäller om man ska se till potentialen han verkar sitta på.

1+2 av Oscar under matcherna Danmark spelade i B-JVM i Norge mellan 11-17 december. Danmark slutade näst sist av av de 6 deltagande lagen med en målskillnad på 9-19. Dags att skaffa svenskt pass! :wink:

Är nu åter i HV-truppen. Blir spännande att se hur han matchas framöver!

1 gillning

Utöver matcherna med Danmark har killen nu följande facit…

  • 19 matcher, 6 mål, 17 ass, total 23 med J20
  • 34 4 3 7 med A-laget.

Rätt otroligt. Så det är nog bäst han vilar ibland. Risk han tar slut annars. Sen vilket lag han ska vila ifrån kanske man får fråga sig men han är ju ändå rätt ung, 17 år.

1 gillning

Nån som har access?

Från igår. Kul för OFM!

1 gillning

Ja riktigt kul! Hoppas man fortsätter satsa på honom i HV nu. Han är värd det!

3 gillningar

Oscar tror jag kommer stanna många år i HV71. Perfekt för tredjekedjan. En yngre variant av Törngren, eller en Brännström light. Tror inte han kommer slå igenom och ta sig till Nhl. Han kommer peaka på 20 - 25 poäng/ säsong när han utvecklats färdigt tror jag. Men vi får se!

Han kommer få chansen i NHL och ta den tror jag.
Han kommer leva mycket på sin “hockey iq” och skridskoåkning tror jag. Smart å ödmjuk kille.
Sjukt spännande att se hur långt han tar sig

1 gillning

Personligen ser jag honom påminna mkt om Bäckström med sitt hockey IQ och påminner inte alls om varken Brännström eller Törngren faktiskt. Tror han kör 2-3 år till i SHL typ sen kommer han vara bofast i NHL. I mina ögon är han en supertalang.

2 gillningar

Helt enig.
Split vision de luxe för sin ålder. Nästan alltid på helt rätt ställe på isen och ser vad som kommer ske lite innan alla andra.
Får vi behålla i 2-3 år ska vi vara glada.
Tror att han tar 3:e center platsen i år men fortsätter han sin utveckling i samma fart så kanske till och med uppe och nosar på 2:ra linan.
Rätt given som center i 2:a BP.

3 gillningar


Nån som såg Sverige-Danmark igår och hur det gick för OFM? Returmöte idag 19.00

1 gillning