Tråden om #24 Oscar Fisker Mølgaard

Hur funkar det nu egentligen med skillnader på hur spelare kan behandlas beroende på om de är valda i olika rundor? Skall vi hoppas på att han inte blir vald i första rundan? Känns ju som stor chans/risk.

Förstarundan: NHL-laget kan placera spelaren i AHL om denne inte tar plats. Kan även lånas ut hem.

Andrarundan: Tar spelaren ingen plats ska denne komma hem.

2 gillningar

Ja. Helt optimalt. :beers::pizza:

1 gillning

Första rundan avslutad och ingen Fisker vald, lär gå i andra skulle jag tro.

Lite förvånad men kanske bra för HV.
Det kan ju mycket väl innebära en säsong extra hos oss!

1 gillning

Forumets mest gillade inlägg?

1 gillning

Fisker till Kraken som 52a

3 gillningar

Där gör Kraken ett fynd. Snudd på ofattbart att han inte plockades betydligt tidigare.

2 gillningar

Har en bra känsla för OFM nästa år. Visst han är fortfarande ung så man ska inte ha super krav på honom men jag tror han kan slå ut ordentligt.

Hittade den här scoutrapporten om honom, de verkar också tycka han är spännande lill dansken. 2023 NHL Draft Profile: Oscar Fisker Mølgaard - YouTube

kommer inte åka till training camp: bra!

4 gillningar

Jag vill inte pissa i någon äppeljuice, men jag har en känsla av att fisken kommer ha en utveckling där han hamnar någonstan mellan thörngren och tedenby. Worst/best case senario.

Det ska bli spännande att se om han kan leva upp till hypen om hur stor talang och hur stor potential han har.
Jag hoppas verkligen att han tar stora steg denna säsong. Han har nog en hel del scouters ögon på sig. Nu på försäsongen tycker jag inte han lyckats sticka ut på något sätt, trots att han borde vilja visa upp sig.

Samma som för Tikka:

1 gillning

Sammanträffande att det ser ut som en fiskstjärt?

6 gillningar

Tikkas överman alla dagar i veckan.

1 gillning

Du postar dessa lite varstans. Lust att förklara, för en lekman?

On ice xG against per 20 låter t ex som ett mått på något dåligt i mina öron.

1 gillning

Just större större spindel = desto bättre. Detta innebär, som i detta fallet med On ice xG against per 20, att Oscar stoppar just mycket ‘expected goals against’, då spindeln når så långt ut. Hade spindeln varit som Tikkas, långt in mot mitten, förhindrar denne inte xG against per 20 minuter.

2 gillningar

Tack. Trodde att det var expected against, inte stoppade expected against.

Så allting som är “against” visar egentligen hur bra spelaren förhindrar “against”?

Så har jag alltid tolkat det.