Tråden om #25 Adam Åhman

Tror hvs tanke att nästa års målvaktspar är Gunnarsson Åhman. Sandström lär dra till nhl. Tror de blir pluss minus noll där. En talang ut en talang in. Helt rätt av hv att låta åhman få en full säsong i allsvenskan innan SHL spel. Tror de är helt rätt att gå så han får lite senior erfarenhet innan shl

En gigant i går mot Almtuna. Överlägset matchens lirare. Tror Oskarshamn mycket väl kan bli ett topplag i år - bara på grund av Åhman.

Som läget är nu på målvaktssidan kan han gott få tid på sig att utvecklas i HA. Men jag tror ta mig tusan han skulle kunna vara redo för SHL-spel redan i år. Hoppas Hult vågar att ta tillbaka honom om vi nu får någon skada på Gunnar eller Felix. Skulle nämligen kunna bli ett genombrott likt Linus guldåret.

Ja vad ska man säga 3 hållna nollor hittills. Verkar i hysterisk form.
Bara att lyfta på hatten.

Säker på han är en av 2 målvakter i hv nästa säsong

Adam Åhman är en stor anledning till att Oskarshamn toppar hockeyallsvenskan.

Tror även det kan bli succé i JVM förutsatt han får chansen. Och gör han succé. Då tycker jag banne mig HV ska plocka upp honom. Killen lär snart sticka över till NHL, så varför inte nyttja hans tjänster så länge vi har chansen?

Gunnarsson har varit grym den senaste tiden. Men visst är det en kittlade tanke med två grymma burväktare.

Har knappt sett Adam spela. Vad kan vi förvänta oss av honom i vinter?

Av det jag sett har han varit smått fantastisk. Lugn, modern målvakt som inte överarbetar.

Tror han absolut kan konkurrera om förstaspaden i år.

Sett till hur målvaktssituationen varit de två senaste åren (skadad Söderström/urusel PW och ojämn Gunnar/halvdan Felix) tycker jag Adam borde ha fått chansen redan tidigare. Men bättre sent än aldrig.

Åhman opererar sina höfter idag och blir borta 4-5 månader. Hugo Alnefelt lyfts upp från J-20 under tiden. Inget nyförvärv planeras.

hv71.se/article/m27gajx4n-3 … backar-upp

Åhman har spelat två matcher för Västervik nu. Två förluster men det verkar inte vara hans fel om man kollar på hans stats. Alnefelt åker väl den 15e, så vi får se ifall Åhman står mot Malmö eller när han debuterar.

Mitt i allt detta är Åhman klar för Tingseryd