Tråden om #25 Axel Holmström

Välkommen Axel, klar för 2 år!

Välkommen till HV!

Hoppas det blir bra.

Välkommen till HV71!

Välkommen!

Ju mer jag tänkt på det ju mer positiv till Axel är jag, han är snart 23 och har varit med om väldigt mycket. Mycket rutin i stora matcher. Och som sagt, fyller snart 23 år, det finns stor uppsida och utveckling kvar.

Ja absolut, han har alla verktyg och fortfarande massor av potential att bli bättre, lägg därtill 99 PANNOR!. Kan bli bra det här.

Varmt välkommen Axel! Grym värvning, ska bli riktigt kul att följa dig i rätt lag nu!

Välkommen in i gänget Axel!

Nu har han “bara” spelat 32 slutspelsmatcher totalt i SHL, men på de matcherna har han gjort 31 poäng, 0,97 PPG - det visar att han är en riktig slutspelslirare. Och han fyller 23 i år så väldigt ung. Tror han kommer bara kommer att bli bättre och bättre.

Det här är en riktigt bra värvning, tror jag. Välkommen Axel!

Nu är det dags att varva upp,undra hur väl scoutad Holmström var av Hv?,usel inledning och cementerad i isen totalt anonym,visar ingen vilja trots sina ringa 23 bast,allsvensk nivå så här långt för en ledande spelare,inte bra inte bra.

Hade man varit över och scoutat så hade man valt en annan spelare!
Nu antar jag att man går på agenten och hur han var innan resan till andra sidan!
När man värvade Ikonen så trodde man ju att man skulle kunna göra Ikonen till en bra spelare.
Tror man tänker likadant kring Holmström!

Där har vi felet! Man tror och hoppas!

Nyström på Expressen har sina farhågor kring Holmström: expressen.se/sport/kronikor … l-just-nu/

Jag är också väldigt besviken på den här värvningen. Men hans egna kommentarer tillsammans med Lillis uttalande i Expressen tycker jag ändå ger lite hopp. Både han och Lillis verkar vara väl medvetna om situationen och vad de skall göra åt det. Det behövs kvickare beslut/mer initiativ osv,osv.
Nu är frågan mest om det är för att de är duktigt mediatränade eller om de tänker göra jobbet också…

#holmströmout

Intressant!,Per Bergsten på Corren skriver en artikel om att LHC borde värva Holmström,han har funkat bra under Berts ledning tidigare men hur villiga är Hv på att släppa honom?.

Som Holmström sett ut så tycker jag Hv bör se över hans situation,otränad,dålig inställning och trög på rören är ingen bra kombo.

Vidare skriver han att det är ingen hemlighet att Hv söker nyförvärv!!

Har väl sökt efter ytterligare en forward hela tiden??

Man måste kunna hitta en okej ersättare för Holmströms lön. Han är genomkass match efter match. Många av de andra som har hackats på har i alla fall visat vissa tendenser, Holmström har inte visat nåt. Kommer DG hem tycker jag Holmström borde vara den första att få bänken, eller ännu hellre: få foten.

hockeysverige.se/2019/10/02 … vantat-har

Han visar ju i alla fall inställning i intervjun. Nu hoppas vi på att det börjar speglas på isen också

Inget ont om Axel som människa. Men han måste börja lyfta sig i spelet. Känns orörlig och klumpig, ligger lite ett steg bakom alla andra hela tiden. Mycket osynlig i spelet och viljan verkar saknas där ute på isen.

Hoppas Holmström höjer sig, men kan bli ett snabbt avslut om han inte börjat leva upp till förväntningarna i HV71.