Tråden om #25 Axel Holmström

Fröberg var 3e center oftast. Och Axel var oerhört dåligt scoutad. Han ville till ZAIK men dem ville inte ha han. Fansen i AHL klagade mycket på hans slöhet och att han inte spelar fysiskt. Men han går ju sönder om han ger 100.
Han fick inte ens vara med i AHL slutspelet säsongen före vi värvade honom

Holmström kan packa sin väska nu, å va bussig när du packar ihop dina saker, ta med dig Emil J också…

Lycka till i finska ligan! Tyvärr borde Axel aldrig fått kontrakt!!

Logiskt att det inte blir förlängning i HV71. Tror säkert att han inte hade valet att stanna kvar. Synd att han inte lyckades infria de förväntningar och förhoppningar som fanns på honom. Jag tror att vi har en center kvar till nästa säsong, dvs Illomäki. Om vi inte åker ur SHL då Mr AIK kanske är förstacenter :confused:

-20 och sämst i hela SHL. På “bara” 37 matcher dessutom. Bara i Hv får en sån spelare vara kvar såpass länge som han varit.

Vad har Holmström som Wärn, Ikonen och Thuresson saknade? Rätt kraktär?

Dessutom spelar han bara 13 min i snitt. Vete fan vad det rör sig om men nånting har ju blivit väldigt snett i år liksom förra året egentligen.

Han värvades ju hit för två år sen lite som en stjärnvärvning och är säkert en av de bättre betalda spelarna i ligan vilket utan tvekan måste göra honom till den mest överbetalda spelaren i ligan. Han borde betala tillbaka 90% av vad vi gett han i lön för vi fick bara 10% av hockey från Axel, knappt det.

Eller så är han inte bättre och har aldrig varit. Det var ju knappast så att Hult vann ett budgivningskrig om den här gubben. Däremot överskattades han (precis som många andra spelare i fuskbygget) och gavs ett alldeles sagolikt överbud som han knappast skulle säga nej till och konkurrenterna lika knappast skulle vilja bjuda över. En typisk Hult-värvning, alltså. En överskattad spelare till ett överpris och utan naturlig roll och plats i lagbygget.

Personligen tycker jag Holmström, Bertov och Kokkonen har varit 3 av Hvs särklass sämsta värvningar senaste 15 åren. Att andra spelare som inte varit i närheten så usla som dessa 3 herrar har fått kicken men inte dessa förblir ett mysterium för mig.

Han var ju magiskt bra i saik innan han stack över till Nordamerika. Visserligen hade det kanske inte gått superbra där men de flesta kände ju att han visat att han varit på en toppnivå i shl och han är i en perfekt ålder.

Jag tror helt enkelt att han inte lägger ner jobbet som krävs. I saik ställdes det ju höga krav men i HV är det bekvämt och trevligt.

Jag har svårt att tro att toppspelare i andra klubbar presterar eftersom klubben ställer krav. Han är ju en professionell idrottsman. Jag utgår ifrån att han får betalt för att utöva en idrott han älskar. Hur kan man då vara så loj? Jag har själv hållit på med lagidrott på hobbynivå. Jag gav järnet varje byte, jag hatade att förlora. Holmström glider runt och bryr sig inte ett dugg. Han kom till Hv lönnfet och otränad. I detta enstaka fall säger det nog mer om Axel än kravbilden från föreningen. Kanske är det en kombination.