Tråden om #25 Felix Sandström

Välkommen till sveriges bästa lag Felix.

hv71.se/artikel/jnflajdkd-3i … -sandstrom

Varmt vælkommen!

Tror det ær helt rætt spelartyp att få in. Ung utvecklingsbar kommer nog bli kanon næsta sæsong med Gunnar som førsta.

Välkommen Felix.

Det blir du och Gunnar nästa år och jag hoppas att det blir en jävla konkurrens mellan er, naturligtvis en positiv sådan, som sig bör i ett vinnarlag.

Jag hoppas du får en stark utveckling och mycket glädje i vår fina förening.

Sedan SM-guld, helst ett par stycken :wink:

Du glömmer Åhman :wink:

Extrem uppsida på HV:s målvaktssida nästa år. Så här lovande keeprar har vi nog inte haft sen Liv/Fransson.

Välkommen, Felix!

Spännande helt klart, bra talang och potential att bli ännu bättre. Lite konstigt agerat av Brynäs i detta fall eller?

Varmt välkommen! Ska bli oerhört spännande att få följa dig och din utveckling i Sveriges finaste klubb och bästa lag. Återigen, varmt välkommen Felix!

Klockren värvning och återigen eloge till Hult/Davidsson.
Mycket stor tumme upp.

Håller med, kul att se lite beröm till Hult/Davidsson också. :slight_smile:

Är försiktigt optimistisk till Felix trots en kanoninsats mot SAIK. Högstanivån har väl aldrig varit ifrågasatt, dock har haft haft tendenser till en ojämnhet liknande PW.

Förstamålvakt? Ja, i min bok är han nog den som ska starta i play in.

Vet inte om man kan säga det redan, låt Felix stå imorgon. Sen får man se hur fräsch Linus är i play-in. Skulle säga det är 50/50. Men Linus kommer inte kunna stå 100% av matcherna kanske mer stå två vila 1. Men ifall Felix visar sig vara hetare ska han stå, självklart. Allt jag ville säga är att det tidigt att döma ut Linus efter att han spelat två matcher på 3 dagar efter 3-4 månader. Mer märklig målvakts coaching där.

Håller med. Dömer inte ut Linus. Konstaterar bara som du att han ännu inte är i matchform.

Fattade jag William Rahm rätt igår ser man gärna att det blir en man satsar på, hetaste osv. Men i det här fallet tror jag man måste alternera. Söderström kanske håller en play in-serie men orkar han en lång kvartsfinalserie? Tveksamt. Därför jag tycker man ska starta med Felix, som också är den som jag tycker presterat bäst hittills.

Jag vidhåller att det är Linus och Felix, om något, som ska ta oss långt i slutspelet. Men då gäller det verkligen att Rahm och ledningen visar fingertoppskänsla de kommande veckorna. Något de dessvärre inte visat prov på under säsongen.

Saxat från Jönköpings Posten. Håll till godo och trevlig påsk hälsar vi moderatorer.

HV71:s nyförvärv Felix Sandström, 21, har skrivit NHL-kontrakt. Mycket talar dock för att Sandström stannar kvar i Jönköping kommande säsong.

Sent på tisdagskvällen meddelade klassiska NHL-klubben Philadelphia Flyers att man skrivit ett treårigt rookie-avtal med HV71-målvakten.
NHL-klubben draftade Sandström sommaren 2015 i tredje rundan, som 70:e spelare totalt.
Relaterat: Frey tar över som huvudtränare för HV71
Mycket talar dock för att Felix Sandström kommer att ingå i HV71:s laguppställning kommande säsong, dels för att Flyers har hela fyra målvakter i sin trupp (Brian Elliott, Alex Lyon, Petr Mrazek och Michal Neuvirth), dels för att klubbens drafträttigheter till Sandström skulle gå ut nu i sommar om man inte kom överens om ett avtal.

Borde givetvis stått igår och några övriga
matcher sista tiden. Oerhört dålig fingertoppskänsla av Lillis o co. Läste att det var bestämt sen innan 1 match var i back to back… Vi har för tillfället 1 målvakt i zonen och 1 målvakt helt ur slag…