Tråden om #26 Alexander Bergström

Varmt välkommen skall du vara! Blir riktigt bra detta och förhoppningsvis får man se dig live i kinnarps redan på lördag! Väntar på Zico:s utvärdering från någon av veckans träningar tillsvidare :smiley:

Det kallar jag skills! :wink:

Instämmer. Bor Zico i KA eller är oraklet anställd inom Hv71? Lägger rösten på senare alternativet :wink:

Forza Zico

Bergströms intervju med JP efter matchen är fan guld. Han är helt svart i ögonen, fåordig och märkbart besviken.

Precis sånt här jag vill se mer av i HV. Som på Ledda och Jämtins tid.

Heja Berget!

Inger hopp!

Nu vill jag på intet sätt likställa honom med våran störste genom tiderna, men visst finns det mer än slutsiffra 6 på ryggtavlan som påminner om vår tidigare kapten med stort K. I sättet de åker skridskor, kroppsspråket och rörelsemönstret påminner de om varandra. Dessutom även lite lika till utseendet med hjälm på. Hoppas att poängproduktionen och PP-skillsen tar sig oxå så har vi snart en light-variant i alla fall. :slight_smile:

Bergström kom in som en frisk fläkt. Men nu är han helt osynlig.

Rätt vanligt i HV. Minns Arlbrandt. Gjorde en del poäng men när han kom in i lunken/systemet försvann han och fick en hel del, ibland oförtjänt kritik.

HV är inte ett lag som gynnar klasspelare.

Är nog inte lätt att komma in i spelet som en producerande spelare när man ska nöta ner motståndet som idén verkar vara i Hv!

Jag tycker man ska satsa på att lösa Bergströms kontrakt. En U13-spelare kan ta hans plats. Antingen är han helt osynlig eller direkt dålig. Bidrar inte med nånting positivt och lyfter en toppspelarlön. En riktigt dålig investering för HV.

Han fick dessutom ett 3 års…

Sex assist på åtta matcher är väl ändå inte så dåligt, om han nu är på en U13-spelares nivå.

Gör ju sina poäng men håller med skribenten ovan. Tycker han helhetsmässigt bidrar för lite. Långsam på rören och över hela banan rätt loj. Man borde kunna få mer för dom pengarna…

Jo, kan hålla med till viss del. Men att (som skribenten ovan) säga att han inte bidrar med nåt positivt är ganska överdrivet.

Ok. Du ger uttryck för ett typiskt sätt att se på poäng som den enda värdemätaren för prestation. Hur många av dessa poäng är förstaassist? Poäng för andraassist ger jag inte mycket för. För han har gjort exakt noll mål, trots bra lägen. Han spelar i förstakedjan.

En tilltänkt toppspelare för förstakedjan med den lön som Bergström har så bidrar han med för lite till spelet över helheten sett.

Och han gör definitivt INTE sin omgivning bättre, vilket man absolut måste kunna förvänta sig av en sån spelare…

Gör ju sina poäng men håller med skribenten ovan. Tycker han helhetsmässigt bidrar för lite. Långsam på rören och över hela banan rätt loj. Man borde kunna få mer för dom pengarna…
[/quote]
Jo, kan hålla med till viss del. Men att (som skribenten ovan) säga att han inte bidrar med nåt positivt är ganska överdrivet.
[/quote]
Absolut, men hade Hult kollat lite video borde han sett att han INTE spelar den hockeyn som Hult så gärna pratar om.
Mkt skridskor och intensiv hockey…/HV-Hockey.

Känns som att Hult kollar poängsnitt och kanske ringer ngt samtal kollar med lite agenter…,känns märkligt att lägga så mkt pengar på en sådan spelare om man vet hans spelstil…långsammare än dom flesta backarna på skridskorna , en sån spelare svårt o dominera SHL år 2020 ju?

Jag förstår din poäng. Men om du menar att han bidrar med för lite utifrån sin tilltänkta roll (som du skrev nu) är det väl bättre att skriva det från början, istället för att skriva att han inte bidrar med nåt positivt överhuvudtaget och kan ersättas med en U13-spelare. Det blir ju bara fånigt.

Ok jag raljerade i överkant och utgick ifrån att ingen skulle ta mig på orden med att en U13-spelare kan ersätta Bergström. Inser att sarkasm ibland inte alls gör sig över tangentbordet, oavsett hur tydlig man än försöker vara. Ber om ursäkt för denna, som jag trodde, övertydliga raljans.

Vill hylla Berget. Den enda spelande spelaren i dagens HV och som också verkar göra sån enorm skillnad när han är med.

Som exempel. Fröberg med Bergström har 0,93 poäng i snitt. Fröberg utan Bergström har 0,33 poäng i snitt. Säger väl visserligen även en del om att Fröberg inte är någon ledande spelare som drar laget. Men visar framför allt hur viktig Bergström är, och inte bara för Fröberg, utan laget i stort.

PP med Berget låg på 30,36 procent. Då var vi näst bäst i serien, vilket också var absolut nödvändigt för att kunna ta poäng med tanke på det usla spel vi visat upp. Utan Berget ligger vi på, visserligen godkända, 25 procent. Men har ändå halkat ner och är under Bergets frånvaro sjätte bäst i serien.

Berget får gärna bli hel igen, så snart som möjligt. Helst till torsdagens match.

Håller med “Berget” är Hv:s bästa/viktigaste forward,gör honom till kapten redan nu för Önerud är inte den kapten Hv behöver tyvärr!