Tråden om #26 Tommi Tikka

Nej, han skrev “likaså som han var förra årets kval där han var MVP av kvalet”.
Någon MVP var inte Tikka.

1 gillning

nä, så tolkade jag inte inlägget.

Likväl. Man får tycka Tikka var MVP i kvalet förra året. Om man vill. Åsikten är fri :smiley: Min åsikt är att Tikka inte var i närheten av att vara MVP. Däremot var det hans “bästa” period under fjolårssäsongen. Likväl säger väl inte det jättemycket med tanke på Tikkas generallt JÄTTElåga nivå.

Jag menar. Varför tycker vi Tikka spelar “bra” just nu? För att han sätter en och annan tackling och inte är inne på baklängesmål i parti och minut. Så låga förväntningar har vi på honom att allt som inte är normal Tikka-nivå räknas som “bra”.

1 gillning

Läste om , men tolkar det fortfarande så - men du och jag har ju alltid olika åsikter , nästan :slight_smile:

2 gillningar

"Om Tikka är MVP i kvalet och på egen hand ser till att HV håller sig kvar, så kan man ju konstatera att enbart det var värt hans höga lön. Då har han typ tjänat in sina pengar mer än tjugofallt.

Så det är väl bara att hålla tummarna."

Detta inlägg (som jag kollade på) eller ett annat ?

PS vi måste skicka sarg-gubbe på språkresa till Örnsköldsvik ! :grin:

Jag syftar till HvJames inlägg, numera raderat.

1 gillning

Om han skrev att Tikka var MVP så förstår jag varför … :slight_smile:

2 gillningar

Tikka satte väll in 2-3 hyfsat stora tacklingar är väll de folk minns

Gjorde ju faktiskt 4 pinnar i kvalet också, minns framför allt en fin ass till Brännström i slutet av match 3. Han gjorde ju en del nytta i kvalet faktiskt men långt ifrån MVP😅

3 gillningar

Långt ifrån VP imo.

Mitt starkaste minne av Tikka i kvalet är att Lodin sa att han och Stakke var sämst.

2 gillningar

Haha va, i TV? det missade jag.

1 gillning

Och att de tillsammans har tre poäng i den avgörande matchen sen :stuck_out_tongue_closed_eyes: :stuck_out_tongue_closed_eyes: :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 gillning

Ta in Lodin som analytiker? Satte huvudet på spiken där.

1 gillning

Redan där har han gjort lite nytta om Lodin åkte runt och tänkte på den sopan😉