Vaknade som Tikka idag.
Lite bakfull å cashen in.
Tjoho! Livet är en evig fezt!
Åsså är det bara fel på Ananzas app.
Går på skithuset och klämmer fram några Mikkeltårar.
Skjut mig.
Vaknade som Tikka idag.
Lite bakfull å cashen in.
Tjoho! Livet är en evig fezt!
Åsså är det bara fel på Ananzas app.
Går på skithuset och klämmer fram några Mikkeltårar.
Skjut mig.
Tikka är som en drake. Han vaknar när hans hög med guld (hv71) hotas. Resten av tiden sover han.
Tommy Tikka är kusin med Smaug.
Tedenby är kusin med dvärgen Gimli
Linus Lindström ( 200k/mån) VS. Tommi Tikka (260k+/mån).#nubben #hv71 #SHL #sillyseason #hvsilly pic.twitter.com/oQcYXbkBNq
— JonahLytikern (@JonahLytikern) March 31, 2025
MEN, han är ju bättre på Goals above expected!!!
Kom igen!
Tommi Tikka är återigen finsk landslagscenter – Nubben fick alltså rätt.
Nu håller vi tummar och tår för att Nubben planerat in att åka ner till Göteborg den 17-18 april för att scouta framtida Timråspelare.
Kapanen JR lämnar ju så Tikka kan ju ersätta honom tycker jag vore på sin plats ![]()
Hoppas att det går bra för Tikka i landslaget så han höjer sitt marknadsvärde
Av allt märkligt som händer i världen just nu, kommer denna uttagning ut i topp.
Hittar inte truppen, men TT går alltså in på fyra tillgängliga finska centrar?!
Känns som att 1 april pågått i över en vecka.
Först Nubben tillbaka som sportchef i Timrå.
Nu Tikka uttagen till landslaget.
Men som du säger. Naturligtvis jättebra för HV. I båda fallen.
Tikka kommer göra succé!
Det är nu det finländska lejonet vaknar! Förhoppningsvis så pass rejält att andra klubbar blir intresserade och nappar på HV71’s “bortskänkes-annons” som troligen har haft ganska svalt intresse hittintils.
Tänk vilken vändning ändå, att gå från utskälld till att leda laget. Särskilt hans mentorskap när det gäller Reber och OFM visar hur viktigt det är med veteraner. Om vi kan behålla Tikka hoppas jag han blir kapten nästa år och får chansen att spela topp sex.
Varit och nallat på Jesublod?
Tycker bara att en finsk landslagsspelare som visat att han kan göra avgörande mål och prestera under extrema omständigheter förtjänar mer respekt.
Jag var tveksam till Blommans skridskotest men nu när jag ser de långsiktiga effekterna är det bara att bocka och buga. Tikkas transformation har varit häftig att följa. Han kanske inte är redo för rollen som förstacenter eftersom han har en sådan fysisk och intensiv spelstil men jag kan se honom i en andrakedja med Luoto och Ang.
Jag menar att det tar tid att komma in i SHL; allt är inte bara underliggande siffror och poäng. Han är en publikfavorit och given center i det finska landslaget. Helt ärligt lite för bra för HV. Ett lag som Timrå hade kunnat få ut mer av honom och bygga på sikt. Saknas muskler och hjärta i Timrå som Tikka har.
Vi vet ju också att vi varit alldeles för tidiga med att släppa spelare. Big Sam gjorde succé i Modo, Vesel levererar stort i Brynäs.
Så absolut. Tikka skulle nog kunna ta några kliv om han fick en större roll i Timrå.
Nån borde verkligen göra en highlights-video på Tikkas alla mål och poäng i HV-tröjan. Naturligtvis kul för alla oss supportrar på forumet. Men tänker också att det skulle vara roligt om det får spridning hos andra lag, så de förstår vilken stjärna vi sitter på.
Är det för tidigt att börja prata om en staty?