Tråden om #27 Bobby Nardella

Där kom den. Positiv… inte minst för muschens skull. :ok_hand:

1 gillning

Kul och bra, hoppas han kommer över pölen fort.

10 gillningar

Hört att han redan börjat simma. Han höll ju Djurgårn flytande en hel säsong.

8 gillningar

Nardella är en fin värvning :+1:

Med tanke på marknaden så var detta en riktig bra värvning. Lär komplettera kaski bra som offensiv back. Antingen ihop i 1 pp elr leda varsin pp uppställning.

Jag är positiv av denna värvning. Han spelar i SHL tidigare och klarat det bra. Därmed en säkrare värvning än jouleuvi och clandering. Sen kanske clandering kanske har större uppsida i offensiven men aldrig vart över pölen. Lite förvånad med endast 1 år trodde på 2.

2 gillningar

Positivt att han oavsett hur mycket han än tjatar inte kommer att få tröjnummer 19.

5 gillningar

Snackat med en som hade god insyn i Djurgården när Nardella spelade.

Nardella fick bara lovord. Otrevligt trevlig kille, som enligt personens tycke och smak var en av det årets absolut bästa offensiva backar, sett till hela ligan. Svagare defensivt dock.

Djurgården hade verkligen velat behålla Nardella, men samtidigt insåg dåvarande sportchef att det var mer eller mindre omöjligt uppdrag. Sportchefen trodde själv att Nardella skulle slå igenom i NHL. Så bra tyckte de att han var.

Och lite bonusinfo. Personen jag snackade med köpte inte heller mitt snack om att värva från bottenlag :wink:

Edit. Och där blev Nardella klar för HV.

19 gillningar

Hörde precis samma saker från en Djurgårdspolare, han var tydligen väldigt uppskattad av både fans och ledning, DIF försökte in i det sista få tillbaka honom säsongen efter men han ville ge NHL en sista chans.

1 gillning

En riktigt fin värvning och tror han kommer komplettera backsidan väldigt väl. Han verkar som tidigare nämnt ha väldigt lätt för att bli omtyckt och komma in i grupp, vilket tillsammans med att han spelat i SHL har goda förutsättningar för att komma in i det fort.

Tycker backsidan känns bra, om än lite tunn för skador såvida nu då inte Andrae kommer tillbaka (vilket han ju inte lär göra).

Hoppas även Strandell och Fransson tar de chanser de får att visa upp sig.

Välkommen till världens finaste klubb, Bobby! Welcome to HV71!

Nordamerikansk, offensiv back med italienskt efternamn… Det funkade ju bra förra gången i alla fall!

4 gillningar

En jäkla tur vi inte satt utanför Biltema och spanade efter honom. Han hade grundlurat oss utan musch! :sweat_smile:

2 gillningar

Dyker han upp utan musch kommer jag bua!

1 gillning
5 gillningar

Spelade med nr 7…? i Dif iallafall. Konstigt hockeynummer?

Eh what?

14 gillningar

Bra skridskoåkning, direktskott när keepern är i rörelse och prickskytte när keepern är i position, exakt som man ska göra, gillar det jag ser i höjdpunktsklippet!

? Konstigt inte ovanligt. Tycker själv inte 7 passar som hockeynummer men de kanske bara är jag?

1 gillning

Hur kommer det gå för Bobby Nardella?

  • 0-7 poäng
  • 8-15 poäng
  • 16-23 poäng
  • 24-31 poäng
  • 32 poäng eller mer
0 röster

Bra eller anus är den stora frågan. Känslan säger tyvärr sistnämnda. Få se vad Johan berättar.
Hoppas innerligt tvärtom.

Ein sehr herzliches Willkommen Bobby zum Hv71.

Saxat från JP!

:joy::joy::joy:

Under fjolåret lyckades Nardella och Borgströms AHL-lag Hershey Bears med bedriften att vinna hela Calder Cup-slutspelet och just känslan och erfarenheten av att vinna tror den nye HV-backen kan vara en fördel att ta med sig in i ett nytt lag.

– Jag tror att det kan hjälpa laget, absolut. Jag lärde mig massor under säsongen som gick, inte minst hur svårt det är att vinna ett professionellt mästerskap, säger han och fortsätter:

– Jag hoppas att Henrik och jag kan använda den erfarenheten och hjälpa HV71 att vinna SM-guld.