Tråden om #27 David Gustafsson

Visst ska väll den här killen ha en egen tråd? Känns som han är här för att stanna. Grymt imponerad av det jag sett av honom så här långt. Snacka om att ta för sig…

Riktigt rivig spelare som skapar offensiv varje gång han är på isen. Hans tekningar är ju för härliga me där han typ lägger sig över pucken och slår den bakåt :smiley: .

Bra spel har gett kontrakt med herrlaget fram till 2020. Kul!

hv71.se/artikel/4lxjaj946-3i … gustafsson

Riktigt, riktigt välförtjänt. Gjort det otroligt bra sina matcher han spelat i A-laget. Blir kul att följa i framtiden!

Nu blev han visst utagen till juniorkronorna med! [url]http://www.hockeysverige.se/2017/10/23/monten-satsar-ungt-fyra-00or-testas-juniorkronorna/[/url]

Snacka om raket-månad för david! :laughing: Erik Brännström utagen också för övrigt

Välförtjänt för David som verkligen visat framfötterna.

Grattis David! Mycket kul! Framtida kaptensämne!
Vår egen Captain America.

Grattis David till uttagningen för fortsatt spel J20 landslaget.

Nu hemskickad. Jævlar vilket misstag av førbundskaptenen.

Synd för David men bra för Hv!

Vad ser ni för roll för David i år. Alla verkar eniga om att han är tredje/fjärde kedje center. Jag tror han mot slutet av säsongen kommer utmana tom om tid i PP. Är jag för optimistisk?

Inte alls. Det finns en god chans att han tar ytterligare kliv i år.

Grattis till VM-bronset!

jnytt.se/article/vm-brons-t … tortalang/

Härligt att David är tillbaka mot Brynäs. :slight_smile:
hv71.se/artikel/znmtajnvj-3 … -brynas-if

Jag hoppas detta lyfter laget. Han var väll mer eller mindre första center i slutet av förra säsongen i Ejdsell och Engwall linan. Det känns som att laget behöver all hjälp de kan få.

Stort Grattis till U20 platsen! Det bästa är att han kan spela nästa års turnering också.

Jag tror Gustafsson hade varit en total gigant redan i år om det inte vore för skadorna. Tycker inte han var ett dugg sämre än Isac Lundeström under slutet av förra säsongen.

Näst bäste tekare i JVM så här långt, 75%, världsklass David!

Skadad igen och verkar missa några matcher:
hockeysverige.se/2019/01/27/ … d-pa-nytt/

Jäkligt synd, jag tyckte det kändes som om något positivt var pågång. Han hade ju en jättedip direkt efter JVM men nu hade jag precis börjat få upp hoppet igen.

Men han var med och körde, till synes obehindrat, på förmiddagens värmning. Han spelar nog i kväll. Om jag hörde rätt, startar man med samma femmor som mot Växjö.

Du hade rätt. Och han såg inte dålig ut. Dock spelade han inte sista perioden. Försiktighetsåtgärd?