Tråden om #28 Johannes Kinnvall

Välkommen!

hv71.se/article/by6eajui5-3 … r-for-hv71

Spännande!

Välkommen Johannes, blir nog mycket bra detta!

Bara jag som reagerar på Hults beskrivning av Johannes som tvåvägsback? Känns inte riktigt rätt :laughing:

Inte första gången Hult presenterar en spelare märkligt!
Tycker han borde fundera lite innan han går ut och kommentera.

Eller så är han otroligt dålig på att se kvalitén hos en spelare.

På vilket sätt är han inte en pålitlig tvåvägsback? Han var den enda med positiv CF% och FF% i Timrå med 51 %, dvs bidrar mer framåt än han släpper till bakåt skottmässigt. Det skulle jag kunna säga är en tvåvägsback som är väldigt bra offensivt men också klarar av det defensiva arbetet bra, i ett lag som kom toksist.

Välkommen till HV!

Hoppas det blir bra.

Men för i helvete. Är ni två helt säkra på att Johan Hult verkligen sa så - eller medias fel?
Foliehatt oavsett på er två tomtar. Skärpning.
Diskussion förs med mig på PM - INTE här på Johannes tråd.

Varmt välkommen till Hv71 Johannes Kinvall

Mycket intressant värvning!

Jäkligt intressant spelare som i offensiv zon har en sällsynt förmåga att skapa farligheter ur ingenting, tacklare sin spelupfattning o kyla!
Välkommen Johannes!

Är det någon som minns Kinnvall mot HV eller har sett några matcher med honom som skulle kunna skriva några rader?

Känns spännande som fan iaf.Och han producerade också i kvalet :slight_smile:

Aftonbladet har råkoll,dom skriver att Kinnvall nu missar SHL premiären på Söndag mot Rögle! haha jisses!

Blir han kvar? Ren klass han visar upp nu match efter match.

Blir han kvar är det ett mirakel. Odraftad och i en bra ålder, lär ju va jävligt intressant för samtliga NHL-klubbar.

Han blir kvar på lån ett år till… :slight_smile:
hv71.se/article/zu5sak9ll-3 … HzrggsepCQ

Helt sjukt vad viktigt att han stannar. Topp 3 back i SHL nästa säsong (om det blir någon). Trodde knappt det fanns någon chans att han skulle stanna ytterligare en säsong. Det var vissa matcher han var helt överlägsen och lekte med maten (t.ex Brynäs borta vill jag minnas)

expressen.se/sport/hockey/s … a-en-gang/

Intervju

Skönt med Kinnvall tillbaka, hoppas han styr upp PP spelet så här på slutet.