Tråden om #28 Justin Kloos

Äsch, han är ingen 3e kedje spelare iaf… 1-2 kedja definitivt. Tycker också han höjt sig i offensiven senatse.

Woods-Kloos-Tedenby har både spelat och levererat som en första kedja senaste matcherna enligt mig.

6 gillningar

Jag tycker att en 1:a kedjespelare bör ha ett högre poängsnitt än vad Kloos mäktat med sina säsonger i shl, 22, 27, 24, 33. Sista säsongen med 33 pinnar är väl godkänt. Han takter nu mot 27 poäng och landar in i hans snitt sett till dom senaste säsongerna.

De levererar som förstakedjan i ett bottenlag.

Justin är en spelare som hade kunnat göra skillnad ikväll men i helt fel omgivning

1 gillning

Stabilt med kontinuitet om nu Hult utvärderar bl.a tränarna vad ser han där då?

Går det att klippa ihop en “best of” när Kloos ligger på rygg vid sargen? Gärna med lite Benny Hill i bakgrunden.

Ett stort skämt som tyvärr inte är lyckat. Lassi och Pasic är sämre nyförvärv men Kloos är inte lång efter. Kapitalförstöring deluxe.

Klart man förväntat sig en större påverkan på spelet från Kloos sida. Poängmässigt ligger han dock där han legat under sina år i Europa. Bortsett från förra årets 33 p, har han legat på 24/25 poäng. Likadant i år, hans nuvarande 19 poäng trendar mot 24.

4 gillningar

Exakt så.. men han hypades upp av alla och att det skulle vara en stjärnvärvning. Vinge i en 3:e kedja, ja tack, men det är ingen poängmaskin.

Exakt, patetiskt av Björn och Freijd att lansera honom som en stjärna…

Det var väl mer media vid sidan av som stod för den tvivelaktiga hypen.

2 gillningar

Kloos är en stjärna i ett lag som går på snabba omställningar och där han får spela vinge. Center i Blommans slo-mo hockey är det sämsta tänkbara för honom

1 gillning

Jag tycker också att Kloos är mer eller mindre osynlig och en stor besvikelse.

Men. Jag tror det handlar om två saker först och främst.

1. han haussades alldeles på tok för mycket i media, vilket målade ett porträtt av en spelare han inte är.
  2. HV får ut vad man kan få ut genom den roll han fått och i den omgivning han spelar. Det går inte att få ut mer av honom kopplat till det.

Kloos gör mycket i det dolda. En spelare som sällan gör en dålig match kopplat till underliggande statistik.

Men att han kommer vara den som avgör till HVs fördel genom att göra mål framåt i utsatta lägen kommer inte att ske.

3 gillningar

Inte alls, kolla hans presentation. Patetiskt!

“En pålitlig forward med hög arbetskapacitet" är inte direkt en presentation som skriker Connor McDavid.

1 gillning

Nej, han har överträffat alla förväntningar ALI, Leise, Liljander och blomman hade. Jag är sjukt glad att denna 0,4ppg superstjärna valde HV!

1 gillning

Kolla hans omgivning.

2 gillningar

En ytterforward som tvingas spela center mellan olika partners varje kväll. Det är en swingersfest under vansinnigt olyckliga omständigheter.

4 gillningar

Ni har rätt, hade Kloos fått spela med McDavid och Crosby hade det säkert sett lite bättre ut. Han är verkligen en spelare som lyfter sin omgivning.

Känns bättre nu?

1 gillning