Tråden om #28 Justin Kloos

image

Välkommen Justin. Hoppas på underverk.

20 gillningar

Välkommen Justin!

1 gillning

HV71 kan idag presentera Justin Kloos som ny forward i klubben. ”Vi har under flera säsonger sett att Justin är en hårt jobbande forward med kvaliteter både offensivt och defensivt”, säger Björn Liljander, General Manager i HV71.

Justin Kloos har fyra säsonger bakom sig i SHL med spel i Leksands IF och har varit där en av de ledande spelarna på forwardssidan. Den 31-årige forwarden har på 177 SHL-matcher gjort 106 poäng. Nu ser han fram emot att bättra på poängskörden i HV71.

– HV71 är en klubb med mycket tradition och en fantastisk publik och det ska bli roligt att bli en del av det. Jag hoppas kunna bidra med mitt spel i alla delar av planen och stötta laget till att bli ett vinnande lag och skapa en framgångsrik miljö, säger Justin Kloos.

Björn Liljander heter HV71:s General Manager och han lovordar nyförvärvet som kan användas både som center och ytterforward.

– Justin är en spelare vi har bra koll på efter sina fyra säsonger i SHL. En oerhört pålitlig forward, med hög arbetskapacitet och som är viktig både offensivt och defensivt. Lägg därtill en stark skridskoåkning samt ett gediget ledarskap som gör sin omgivning bättre både på och utanför isen.

Kontraktet med Justin Kloos gäller i två år.

Av skattemässiga skäl ansluter Justin Kloos den 16 september.

FAKTA / KLOOS
Född: 931130, USA
Position: Center/Forward
Skjuter: Höger
Längd/vikt: 175 cm / 79 kg

Tidigare klubbar: University of Minnesota, Iowa Wild, Anaheim Duck, San Diego Gulls, Torpedo Nizhny Novogrod, Leksands IF

3 gillningar

Alla ni som inte tyckte att Borgström skulle spela 1C förra året. Här har ni ganska troligt en helt komplett 1C enligt mig. Vad finns det att klaga på?

24 gillningar

Ytterligare en forward.

Välkommen Justin. Lycka till.

Han är bara en långtidsskada ifrån att vara oanvändbar! :rofl:

3 gillningar

Kul med Kloos.

Gällande spindeln så är det väl dock en jämförelse mellan en som spelade center och en som spelade vinge den gångna säsongen?

Jag skriver det i den här tråden med, för det lär väl diskuteras:
Missar minst 1 match, kanske 2. Andra omgången spelas just den 16 september, då HV möter Lakers borta.

För att missa minimalt med matcher, låt honom sova i Köpenhamn ett par dagar för att ställa om sig tidsmässigt, sedan åker han till Växjö på matchdagen.

3 gillningar

Exakt så. Man jämför centrar och forwards lika lite som man jämför forwards med backar. Helt orimligt.

Bra värvning! Kloos uppfattade alltid jag som jobbig och ett hot varje gång han var inne. Nu hoppas jag att han fortsätter att vara en 30+ poängsspelare de två nästkommande säsongerna.

4 gillningar

Sen ska han tränas i form med och spelas in i en ny position. Vansinne.

Sen låter det inte direkt som att Liljander värvat en center i första hand, om man läser hans beskrivning av Kloos. Det är inget som han trycker på i alla fall.

Björn Liljander heter HV71:s General Manager och han lovordar nyförvärvet som kan användas både som center och ytterforward.

– Justin är en spelare vi har bra koll på efter sina fyra säsonger i SHL. En oerhört pålitlig forward, med hög arbetskapacitet och som är viktig både offensivt och defensivt. Lägg därtill en stark skridskoåkning samt ett gediget ledarskap som gör sin omgivning bättre både på och utanför isen.

1 gillning

Bra värvning. SM-guldet klart! :clinking_beer_mugs:

2 gillningar

Skönt att det äntligen blev klart. Bra värvning. Kudos Björn och välkommen Justin!

1 gillning

Välkommen Kloos!

Tror han kommer gå som vinge i laget faktiskt.

2 gillningar

Tror Kloos kommer gå in som vinge i en toppkedja. Så förhoppningsvis behöver han åtminstone inte spelas in i en “ny position” :smiley:

1 gillning

Vi kan ju återuppliva Simon Brännströms spindel på Kloos också då, från när de lovordade honom i podden. Svårt att hitta en så mkt mer komplett spelare sett till de underliggande.

9 gillningar

Vem spelade vinge?

Justin

Grym värvning. Nästan löjeväckande att leta fel på denna värvning oavsett om han är center eller forward. Och då är jag ändå team halvtomt.

14 gillningar