Tråden om #28 Justin Kloos

Aakej. Men nämn en spelare ni tycker är rimlig att jämför med så dumpar jag en här.

1 gillning

Så hur kommer det sig att spelare ofta kan spela C/FW men inte FW/D? Kanske för att det är större skillnad med att spela back och forward än forward och center.

Du behöver inte hitta någon att jämföra med. Det är nog få som tycker att det här är en dålig värvning.

Min första poäng var bara att det blir lite vanskligt att jämföra två med olika roller. Min andra poäng i ett senare inlägg är att Kloos nog inte i första hand är tänkt som center.

2 gillningar

Går säkerligen lösa så att han får träna lite med ett danskt lag innan han ansluter och sen lär han nog sköta sin egen träning innan dess. Det svåra blir ju att få in honom i HV:s spelidé på isen, det tar säkerligen lite tid. Men han kan ligan och är en erkänt bra spelare, så det finns värre saker att oroa sig för tycker jag.

3 gillningar

Jag tror att folk här inne får en bättre uppfattning om vad Kloos har som inte Borgström hade. Tycker inte att statistiken är vilselendande, tvärtom väldigt informativ. Både Borgström och Kloos spelar C/W och jag tror starkt på att Kloos är Borgströms ersättare. Vem skulle det annars vara?

1 gillning

Grym värvning!

Folk som försöker hitta fel med denna värvningen/att han ansluter i mitten av September är bara tröttsamt och lamt. Kloos kan serien utan och innan, håller redan igång och lär troligen inte behöva alltför lång tid för att komma in i grejerna. Spela sig i form måste väl alla spelare göra under den perioden av säsongen? Svårt att se att någon spelare eller lag är hundra efter en/två omgångar. Men men, vissa människor omfamnar och lever konstant i mörkret.

21 gillningar

Välkommen till hv! Från en 30+are till en annan, måtte dina knän och rygg hålla! :white_heart: :yellow_heart: :blue_heart:

3 gillningar

Kloos missar alltså 2-5 omgångar. Helt ok ändå med tanke på vilken kaliber det verkar vara.

1 gillning

Att han missar ett fåtal matcher i början av säsongen tycker inte jag betyder mycket. Det är såpass lite och vi har andra forwards som förhoppningsvis klarar av att hålla stången så att säga

Hur man än vänder och vrider på det så är detta år unikt. Ett helt nytt lag med en drös lirare som inte har satt sin fot i jönnet ännu. Man kan tycka att det då är ännu mer värdelöst att Justin ansluter efter säsongen startat, eller så kan man se det som bara en liten grej i en ännu större förvirring.

Jag tror att när säsongen avslutas så är det inte när Justin anländer som kommer vara den del vi kritiserar mest.

10 gillningar

Kloos kan anlända när som helst, i mina ögon ett av de bästa och mest stabila nyförvärven inför säsongen. Tror detta är en spelare som alla lag hade velat ha, måtte vi nu sköta korten rätt.

3 gillningar

Du summerar mina tankar.

Å ena sidan. Kloos känner ligan, som vissa påpekat, och har levererat bra. På så sätt känns han faktiskt som en av de tryggare värvningarna. Kanske till och med den tryggaste. Hans säsong i HV ska inte stå och falla med om han missar försäsong och två matcher.

Å andra sidan. Visst är det inte optimalt att ett gäng som verkligen behöver komma ihop sig som ett lag och hitta en identitet kommer sakna en av lagets tilltänkta stjärnor och bärande spelare.

Men. Precis som du säger. Det kommer nog inte vara det största problemet när vi summerar säsongen.

För i just fallet Kloos känner även jag mig rätt trygg. Knack, knack, ta i trä.

3 gillningar

14 gillningar

Äntligen klart, blev lite av en favoritspelare när kom in i ligan och som jag nämnde i drömtråden i mars. Kloos är en jäkla bra värvning

Det vore bra. Uppskattar om han blir vinge och blir nyfiken på vilka centrar vi isf får :wink:

1 gillning

Nja, jag vet inte. LaLeggia spelade ju forward sista sässen innan han återvände till Sverige så de går fint.

Otroligt viktigt med en högerskytt nu när AP försvann.
Bra skott . Känns som en bra avslutare.

4 gillningar

Verkar lira på AP-position i PP och ett fint skott. Bra där.

1 gillning

Jojo men om du tänker generellt. Jag tror man får ut mer att jämföra en center med en forward än en forward med en back. Du jämför ju tillexempel helt andra parametrar. Tror snarare att LaLeggia är ett undantag än en norm. I HV just nu finns det en handfull som kan spela vinge och center, däribland Kloos och då kan man gott jämföra med en spelare som spelat 50/50 C och W som Borgström…

Ja naturligtvis är det så.
Jag menar inte att de är rättvist att jämföra så, såklart.

Jag står dock fast vid att jag tycker en C och en FW har väldigt skilda arbetsuppgifter.

Gillar Kloos som fan, man ska aldrig tro annat. Stressen ligger i rollen. Jag är gammal, har svårt för att de ska laboreras så förbannat.

1 gillning