Tråden om #28 Justin Kloos

Ah men gött. Jag tänker bara på att man körde Borgström som center på slutet innan han gick sönder och han saknade dedär defensiva drivet som jag ser att Kloos har.

Tror och hoppas att Kloos är värvad som vinge, när vi nu lyckats värva en av ligans bästa på den positionen så vore det direkt korkat att spela honom i en annan position iaf inledningsvis.
Tror Rousek är tänkt att vara Liljanders nya Koukkanen, skiter det sig däremot där så kan det säkert bli aktuellt att flytta in Kloos eller så får vi för femtioelfte gången ge oss ut och söka spets i oktober.

2 gillningar

Om man väljer mellan

1. sent anslutande Kloos
  2. ingen Kloos
  3. tidigt anslutande Kloos med besparingar i andra delar av truppen

Så torde alternativ 1 vara det bästa.
Sedan kan jag absolut höra HVs ursäkter om varför säsongen blev som det blev men de kommer kunna hitta långsökta ursäkter oavsett.

Vi har inte några säkra alternativ som centrar men vi har många. Min enda oro är att man kör Monténsk fruktsallad på försäsongen.

Kloos kommer leverera i någon roll oavsett.

2 gillningar

Blir C till att börja med enligt BL.

5 gillningar

Tycker det låter exakt som en center.
Bra spelförståelse, ledare och bra åt båda hållen.

2 gillningar

Inte alltid man kan se på en highlights-video som denna att en spelare är bra, men det gör man här. Bra avslutare, många bra spel innan sina mål o hittar bra ytor. Kan driva med puck och göra mål på egna initiativ, positiv till denna värvning. Tydligt SHL-prövad, känns som en av våra få rätt säkra värvningar bland mycket 50/50 chansningar där vi hoppas det landar väl men likväl kan bli flopp.

2 gillningar

Highlightsvideon innehåller också några ass från Rindell, kanske 2/5 av en tänkt PP-lina i nya dräkter?

1 gillning

Jag ifrågasätter inte deras hockeykunnande. Jag är frågande hur denna grupp ska komma samman. Som vi varit inne på tidigare. Det sociala blir vitalt, det sätter grunden. Spelidé hit och dit. Kommer gruppen ihop sig och blir ETT ja då kan det bära åtminstone ett par placeringar upp i tabellen när vi summerar det här i mars 2026.

2 gillningar

Leksing här. Är bara att säga grattis till en toppspelare i ligan. Han fick lite kritik av endel fans första året men jag har tyckt att han varit bra hela tiden och vår klart bästa spelare år 2-4. Skicklig, hårt jobbande och oöm. Nästan för oöm för sitt eget bästa. Det ser jag som den största risken för er dvs skada.

21 gillningar

Jaaaaaa! En värvning som jag längtat efter skulle göras och efter alla rykten - bli klaaaaaaar!

2 gillningar

Det finns enklare saker än statistik-kompassen som ger bra hopp.

Kloos vann poängligan på 33 poäng och hade +9 i plus-minus. I ett bottenlag.
Bara Eddie Larsson var bättre på +10.
Elvenes hade –14…
Cehlárik –10
Hrivik –3

(Och så bortser vi från att Rindell hade –11 :wink: )

3 gillningar

Laleggia hade -15 :thinking:

4 gillningar

Kloos får nummer #28.

10 gillningar

Intressant intervju

Verkar vara en lite smartare och mer reflekterande kille än great group of guys-nivån.

5 gillningar

Nån som vet hur det funkar med arbetstillstånd för Kloos? Är det “bara att köra” eftersom han spelade i LIF förra säsongen, eller måste han gå en ny runda med migrationsverket?

Det där ska inte vara en faktor om HV är ute i god tid. Skillnad på att göra en värvning mitt i säsong där varje vecka kostar matcher. En rimlig handläggningstid på ett par veckor så om HV ordnar med allt nu är det noll problem.
När man anställer från utlandet är det normalt en viss framförhållning, annorlunda inom sporten när man försöker släcka bränder genom desperata värvningar under säsongen.

1 gillning

Vad säger han?
Artikeln låst.

Använd HV50 som kod så kan ni köpa Hockeynews ett helt år för under 300kr.
Slå till! Värt nu när VGB-grabbarna klivit in.

1 gillning

Klockren värvning!

1 gillning

Man visste att det var nära, men inte att det var så Kloos

14 gillningar