Tråden om #29 Chris Abbott

Välkommen! EN mycket bra värvning i mitt tycke.

Härligt! Nu kör vi!

Detta är en värvning jag tror mkt på, en tekningskung som ger allt och lite till på banan. Luleåfansen är väldigt uppgivna,Abbott är otroligt populär i Luleå,och kan mkt väl bli en publikfavorit i Kinnarps också!!

Välkommen Chris!

Härligt! En riktigt bra center! Precis vad vi behöver!

Välkommen till HV!

Mycket spännande, sen första året i Rögle har jag alltid velat se Abbotts i HV nån gång. Men även om det bara blir 1 nu så ska det bli riktigt kul å följa.

Kontraktet är på två år enligt HV:s hemsida men jag vet inte ifalll det är någon klausul elr nått liknande det vet jag inte så jag antar det är ett 2 årskontrakt men de kan som sagt finnas klausuller som vi inte vet

hv71.se/artikel/66484/

Den enda klausul jag hoppas på är att vi får Cam på köpet om han inte tvingas lägga av :wink:

Antar att JohanB menar att vi bara får se EN utav Abbotts i Hv-tröjan. Fast vem vet, Om Cam kan lira så är det väl ingen högoddsare att han skulle vilja lira här! :smiley:

Härligt!! Welcome Chris!

Den här spelaren kommer vi ha mycket nytta av om vi tar oss till slutspel eller om vi för den delen skulle hamna i en kvalserie. Det är under press sånahär spelare växer och det gillar jag skarpt för jag tycker HV har varit ett lag som vikt ner sig lite på nått sätt.

SHL’s bästa förstacenter och SHL’s bästa andracenter, dessutom 2 av de bästa tekarna i ligan…riktigt bra värvning. Ge honom en mer produktiv omgivning än vad han har haft i Luleå så tror jag han kommer glänsa på alla sätt och vis, jävligt skönt!

Man börjar så smått längta till september. :stuck_out_tongue:

Välkommen till HV71 Chris!

Grym värvning!

Härligt av HV71 att landa en så duktig spelare som spelat i Luleå i 6år.
Hade jag vart LHFare hade jag vart lite småputt, även om det var Osten som sumpade det så hade jag som fan nästan krävt att han drog utomlands :stuck_out_tongue:

Lycka till Chris!! :smiley:

hockeysverige.se/2015/04/21/ … r-overens/

osten är inte bitter

YES, WELCOME Chris!!! Underbar värvning efter en dragkamp där Hv visade oss starkast :slight_smile:
Vilka spelade Chris mest med den gångna säsongen i Luleå? Cam förstår jag ju, men när inte de spelade ihop då tro? Någon som har koll på detta?

My bad sorry

Välkommen Chris, känns som HV kör på lite säkrare kort i sina värvningar, inget spännande alls men vi får en riktigt bra center i SHL klass mätt.

Öppet brev till Chris:

Välkommen Chris! Det är läge för dig att få fart på Tedenby! Jag tror att han skulle kunna dra nytta av ditt transatlant-spelsinne och att ni skulle kunna bli en riktigt bra förstalina tillsammans med någon mer brunk/def-inriktad pjäs.

Tack för att du väljer HV71 i ett läge då vi fans är lite i limbo.

1 gillning

Fuck! Det här trodde jag aldrig skulle hända, när det va uppe i silly-trådar för någon vecka sedan.

BIG WELCOME CHRIS!!

//G77

Otroligt bra värvning!
Med Abbot/Christensen kommer ingen att någonsin vinna en viktig tekning mot HV igen.

Hoppas på att Cam ska bli ok också så han kan spela med oss också.