Fantastiskt bra värvning! En av seriens bästa målvakter senaste 2 säsongerna
Grymt!!! ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan någon förklara för mig vad som gör Lassi till en 10/10 som många uttrycker?
Liknande stats som Ortio.
Kan han lira 1C?
Det behövs.
När Ortio var bra kanske ja.
Lehtinen har bra stats i ett uselt MoDo.
Hans siffor i finska ligan är genomgående bra också, även i landslaget.
Skulle du kunna ge ett exempel på ett realistiskt namn med klart bättre stats?
Tomkins
Mycket jämbördiga.
Förstår inte heller hajpen. Han var med o spelade ur modo ur shl. Var sämst när det gällde som mest. Njaa. Han får gärna bevisa sig innan jag kommer bli såld.
Men jag hoppas naturligtvis han är vår nya målvaktsfantom.
Är positiv till värvningen men mina förväntningar är nog mer i linje med de som kritiserar den.
Ge Hugo och Lassi samma förutsättningar i tio säsonger så är nog Lassi den bättre målvakten i sju sv dessa. Skulle det mot förmodan gå fel nästa säsong så är det inte nödvändigtvis en dålig värvning.
Lehtinen föll igenom i kvalet och det är viktigt att ha tålamod nästa säsong även om han skulle inleda som han avslutade den här säsongen.
Försvarsspel från hela laget krävs oavsett för att våra målvakter ska prestera mer imponerande statistik. Det måste gå att lita på att alla gör sitt jobb och utöver det krävs en spelplan där vi inte ger bort halva försvarszonen direkt.
Positiv till värvningen men ljumma förväntningar utifrån vilka tränare vi har och förutsättningarna han kommer att få.
Tycker det är en bra värvning även om jag inte är lika övertygad som många andra. Stabilitet hoppas jag på hur som helst!
Finska ligan är väl rankad som 5e bästa i världen. Klart bättre än allsvenskan.
Hans stat i finska ligan är riktigt bra.
Ortio i HV hade samma stats på liknande antal matcher.
Ja även Matteus Ward i Luleå.
Ortio har inte lirat i landslaget på 5 år.
I SHL
Ja, vi har nu ersatt Ortio och Axel Holmström, det är därför Lejaques är lagom entusiastisk ![]()
Förutom att vi har landat en förstemålvakt med kvalité så finns det andra saker att glädjas åt med denna värvning. Att det fortfarande lockar att spela för HV, trots de senaste säsongernas resultat samt att vi har en sportslig ledning som lyckas med en sådan här värvning.
Glad påsk!
Plus att Lehtinen förhoppningsvis bör få bättre avlastning iår och därmed vara fräschare mot slutet/i slutspelet
En riktig stjärna! Modo hade chansen ända in i det sista. Hade man varit klara så hade vi mött en fräsch Lehtinen och hade fått det tufft!
Nu va man tvungen att gå all in hela vägen med Lassi!