Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

Hade han inte gått på spelaren #74 redan hade vid 0-1 utan istället täckt bort skottet hade jag gett honom 8/10 I dag istället blir det 7,5/10.

Stick!!

1 gillning

BÄNKA

Lämna honom i Leksand för i helvete.

Detta är det absolut sjukaste jag sett i form av matchprestation på en ishockeyplan. HERREGUD VA DÅLIG DU ÄR OSCAR ENGSUND!!!

1 gillning

Sanslöst usel. Skicka iväg han redan ikväll. Fyfan!

1 gillning

Hur många mål och poäng har du kostat HV denna säsong? Jag trodde på dig Oscar, var riktigt glad över denna värvning. Aldrig har jag känt mig så blåst på konfekten.

7 gillningar

HV kommer vara hans nästa lag att spela ner i HA.

”Agerandet” vid 1-0 tycker jag på allvar ser medvetet ut. Denna spelare vill inte vara i Hv längre. Bort!

1 gillning

Så går det när man inte släpper en spelare som vill iväg.

Gött med lite konspirationsteorier!

Jag tycker bara det ser ut som en dålig puckmottagning på en hård pass som han inte förväntade sig.

Slarvigt? Definitivt!
Medvetet? Inte en chans!

2 gillningar

Hård pass var det absolut inte.

Engsund valde att ta den med skridskon. Gick sådär.

2 gillningar

Tror inte jag heller! Det var en miss bedömning helt enkelt.

Påminner om att vi håller en god ton tjejer och gubbstruttar.

3 gillningar

Jag tänkte också först att det var en jäkla hård pass, men det var det inte? Han sket ner sig?

Sen tror jag självklart inte heller att det var medvetet.

Sett det igen med lite lägre puls och det är ju inte medvetet för att sabba, men en spelare på yttersta elit-nivå i Sverige ska inte göra denna tabben. Alltså… det börjar bli extremt påfrestande med att Nummer 32 bjuder på det ena efter det andra nu.

1 gillning

Okej då.
Men Brynäs-hård var den i alla fall. :wink:

3 gillningar

Sen är det allt för många i HV som senare tiden drällt med pucken framför eget mål.

Klart bedömningen blir tuff när förväntningarna är höga och det snackas om Luleå-flytt mitt under säsong och han snackat gott om Luleå i intervjuer.

Engsund är verkligen ingen spelare för HV. Han pallar inte press. Verkar ha det väldigt svårt att spela avslappnat och naturligt. Gör en massa kostsamma misstag som absolut inte hör hemma på den här nivån och hans uttalande i Expressen om att han känner sån press både utifrån och inifrån eftersom hockeyn betyder så mycket i Jönköping tyder ju på att han kommer snarare att sjunka ännu lägre än att höja sig.

Han håller inte. Men han kommer förmodligen att kosta bakåt.

2 gillningar