Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

Och för att spä på lite “konspirationsteorier”, Andreas Borgman har saknats åtminstone de tre senaste matcherna Fribourg har spelat. Så…nästa vecka, Engsund ut och Borgman in!? Kanske långsökt, men en god tanke.

15 gillningar

Må det ske!

3 gillningar

Då ska jag Hjula baklänges till Garden :grin:

11 gillningar

Jag kollar gärna på haha

3 gillningar

Inte det minsta långsökt.
Mer långsökt tro att Engsund behöver avstå spela 3 matcher för att frugan ska klämma ut en unge.
HG ligger en kvart från Ryhov, max.

2 gillningar

Ja, det stämmer väl i sak att det är nära. Men alla förlossningar sker inte med att barnet kommer ut på en timme och sen åker du hem. Vi har ingen aning, kommer inte få veta och ska inte få veta.

6 gillningar

Beror väl lite på hur själva födseln går också. Allt är inte som easy bake i livet.

4 gillningar

Skulle de inte köra med igångsättning då de gått över tiden? Alltså de bör veta exakt vilken minut knodden kommer. Hoppas bara allt med förlossningen går bra :pray:

Vi vet ju inte om barnet redan är fött, men att det blivit komplikationer som gör att föräldrarna tvingas vara kvar på sjukhuset. Vi vet inte, och ska inte få veta. Det är deras ensak, men jag håller tummarna för att förlossningen går/har gått bra och att bebisen i fråga mår bra.

Slutspekulerat nu, va? HV går ut med info när de tycker att det passar.

22 gillningar

Om det finns plats, annars måste man åka till annan ort. Sen kan det bli komplikationer. Vi fick bo på sjukhus i flera veckor efter förlossningen tex.

1 gillning

Kan vi bestämma att detta sker på HV-Dagen vid hoppborgen istället så lovar jag att titta samt bjuda på valfri öl :laughing:

Njae…kanske inte just den dagen :blush:

De hade ju varit dagens höjdpunkt liksom…. Attans :wink:

Nej, det kan ta flera dagar med igångsättning

1 gillning

Prioritet borde vara att lura Luleå att ta över hans kontrakt. Han är urkass och har haft en dalande trend i flera år. Han kommer inte bli bättre utan det blir en ny Tedenby situation. Om luleå är så dumma att de vill ha honom så skriv på vad de än erbjuder.

6 gillningar

Mycket “snillen spekulerar” i den här tråden. Men så här ligger det till:

"Under förra veckan blev han pappa för tredje gången men han har missat även matcherna mot Färjestad och Rögle.

– Vi är på kvar på sjukhuset. Och vi har lite slutprover i dag för att se om det har gått åt rätt håll för grabben men vi blir nog kvar på sjukhuset några nätter till. Men just nu är det tillräckligt bra för att jag ska kunna åka och träna i alla fall. De flesta sladdar och grejer är borttagna nu så det går åt rätt håll, berättar han.

– Förlossningen gick väl bra men han hade en infektion i kroppen som man inte riktigt visste vad det var. Lite jobbigt med andningen och blodcirkulationen, så vi blev inlagda för lite tester och medicinering.

– Schysst av Anton (Blomqvist) och kompani att låta mig vara kvar på sjukhuset och ta hand om familjen när allt inte står rätt till och när man inte vet riktigt vad det är och vad som händer. Det var jobbiga dygn men nu verkar det gå mot det bättre. Han skulle få en behandling som skulle ta fem till sju dagar och det är skönt att se att han mår bättre och bättre för varje dag."

Alla rimliga människor hade valt familjen i det läget. Alla.

Det är inte alltid bara “klämma ut en unge” och sen lämna familjen. Men det vet alla vuxna.

51 gillningar

Jo tack, det hade inte blivit bra med Engsund på isen men hans tankar nån helt annanstans

Skönt att det verkar gå åt rätt håll där iaf. Fattar att det måste varit traumatiska dagar för Engsund och familj. Hoppas allt fortsätter gå bra :heart:

6 gillningar

Fy fan, hade missat denna “lilla detalj”.
Lider med familjen, framförallt ovissheten med barn allvarligt sjuka gör en galen.
Egen erfarenhet av liknande situation med barn i akutvård utan riktiga svar om prognos och framtid gjorde iaf mig paralyserad och oförmögen att tänka klart.
Jag hade inte ens fått på mig utrustningen i rätt ordning.
Hoppas nu när det verkar gå åt rätt håll att OE är en sån som mår bra av att byta fokus för en stund. Men ge honom en rumskarat han sover bra med på ett hotell kvällen innan match.

5 gillningar

All kärlek till dig Oscar, familjen först! Men jäklar vilken match idag mot Brynäs!:white_heart::yellow_heart::blue_heart:

6 gillningar