Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

Jag har svårt att se att ens Engsund på toppen av sin förmåga är värt att lägga 240k i månaden på i 4 års tid. Är Luleå villiga att ta hela kontraktet så tycker jag man ska acceptera bara för att slippa kostnaden för det kontraktet, både kort och långsiktigt.
I dagsläget tror jag att Nyberg skulle göra ett lika bra jobb även om Engsund såklart har en högre högstanivå, känslan är dock att han inte kommer få ut den här.

Vill inte ha in Nyberg. Satsa hellre på Hallqvisth
och Viggo då. Nyberg hade väl rent dåliga stats i HV?

Seppälä och Engsund är väl rätt likvärdiga för mig just nu , kanske kan Seppälä höja sig mer efter skadan.

Engsunds tak har vi nog redan sett.

Helt enig, fattade inte värvningen av Nyberg, han platsar möjligen i Liiga, men inte i SHL.

4 gillningar

Han verkar inte vilja vara kvar. Bara att låta honom gå tids nog. Tills dess hoppas jag han gör sitt allra bästa. Allt annat vore ju svagt minst sagt.

Men man släpper väl inte honom utan att man har ett fullgott eller bättre alternativ klart?

Viggo g är ett fullgott alternativ med tanke på hur usel engsund varit.

1 gillning

Lite OT men skulle någon vänlig själ kunna förklara vad alla förkortningar här betyder och vad det jämförs med? Eller en länk till nånstans där man kan läsa om det.

Vad betyder det t.ex om man är ända ute i kanten i nån av dessa? Är det relativt laget man spelar i eller hela ligan, alla backar eller vad?

Noterar att krumeluren är liten men det är den väll iof för alla i HV med några få undantag.

Detta verkar vara som en glödbrand som flammar upp lite då och då.
Ur ett Hv-perspektiv så är det ju lite risky att släppa Engsund just nu, men vi har ju 3 st utlånade!! Så både på kort och långsikt ser jag bara möjligheter om alla parter är nöjda.

0+3, -11 på 32 matcher. Skepp å hoj.

1 gillning

Det är häpnadsväckande dåligt… Jag har dock alltid gillat Engsund så gillade värvningen (OBS EJ KONTRAKTET) men såhär låg lägstanivå trodde jag inte han hade. Det och att lägstanivån skulle vara så kontinuerlig är inget annat än väldigt märkligt.

4 gillningar

Lite så känns så ja! Så funkar det i vanliga livet fet lön och presterar under förväntan ja då är det skilsmässa mellan 2 parter.

3 gillningar

“Spindeln”
Här vill man att den ska vara så stor som möjligt.
Exempel.
Engsund v/s Storback (snälla, fynda nåt sånt där, bara namnet är ju 100k i månaden)

1 gillning

Vilken jävla värvning Brynäs gjort där

Årets värvning IMO.
Men det är lättare lira bra hockey i ett friskt lag.
Ruggiga siffror i vilket fall som helst.

2 gillningar

Trodde först att du hade googlat top defence player NHL att jämföra med.

1 gillning