Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

(inlägg raderat av författaren)

1 gillning

Fick några mothugg gällande detta när värvningen gjordes. Nu visar det sig att jag var toknaiv och såg glaset som halvfullt.
Han är på god väg att passera den kantrade finlandsfärjan.

Engsund sög i kvalet och fick typ en paj i nyllet varje byte men trodde ändå han skulle ha något slags lägstanivå under serielunken. Han är så dålig att det är svårt att tro att han anstränger sig för laget.

3 gillningar

Det är en fin kille att ha att göra med och han är en viktig spelare och ledare, säger Björn Liljander.

Har du haft någon dialog med Thomas Fröberg eller Ulf Engman om Oscar Engsund sedan du tog över?

– Det vill jag inte kommentera.

HV71 överväger också att gå Oscar Engsund till mötes för att bli kvitt hans lönekostnad.

– Han har kontakt med oss i flera år till och är en del av vår plan, säger Björn Liljander

2 gillningar

Dök upp lite mer Silly idag :slight_smile:

OM OM Luleå tar över hela kontraktet , tror vi Björn plockar in någon annan back då?

Alltså. För en månad sedan hade jag gått i krig för Engsund. Nu tycker jag de låter som en alldeles utmärkt affär. Luleå är ingen konkurrent då vi är i olika delar av serien och vi kan bli av med ett helt galet kontrakt.

Jag hoppades mycket på Engsund. Han har många grejer jag uppskattar men klaffar det inte så klaffar det inte. Vem vet, hans prestation kanske gått ner just för han inte trivs och den nivån han håller nu är absolut inte okej.

5 gillningar

Kanske gör plats för Viggo istället och ser om de fungerar säsongen ut

3 gillningar

Har lite svårt att se att man byter Engsund och Viggo rakt av, då har vi en stapplande Fläskläppeli och en ojämn Sjöholm kvar. Kanske finns ngt i kikaren hos Liljander…

1 gillning

Hoppas såklart de, tänkte inte ett rakt byte på Engsund och Viggo men att Viggo går in som 7:e fram tills man har något annat?

En enorm besvikelse. Får man chansen att slippa undan detta skitkontrakt (Tack Kneth Nårbäj) så ta för helvete vara på den!

Säker på att John Nyberg hade gjort ett bättre jobb än vad Engsund just nu visar upp…

7 gillningar

Tänker likadant.
Om Timrå ville förlänga lånet av Viggo men HV71 sa nej så gjorde säkert Björn det av en anledning.
Så som Engsund spelar just nu plus den höga lönen vore det en utmärkt ide tycker jag att frigöra den lönekostnaden om Luleå är beredda att ta över det.

2 gillningar

Någon som sett Nyberg spela nu de senaste? Kanske bättre att skicka Engsund och ta hem Nyberg som bredd ?

Eller så läggs pengarna på Pilut nästa säsong om vi håller oss kvar.
Jag vet ju vem av dessa 2 jag helst hade lagt pengarna på.

1 gillning

Så svårt att se Luleå ta hela kostnaden. Vore helt suveränt om det är så bra!

Nyberg eller Viggo kan lätt ersätta honom.

Då får väl Engsund vara redo att gå ner i lön. Huvudsaken är att vi blir kvitt HELA kontraktet den här gången.

6 gillningar

Jag tror inte Luleås bud i våras var så långt ifrån det han tjänar hos er

Det var vad Engsund sa i alla fall att det var extremt svårt att välja bort Luleås bud

Såvida inte Luleå tror att det är en sämre spelare nu än då så ser jag inte varför samma bud inte skulle vara på bordet nu med

Och skulle man se honom som en sämre spelare helt plötsligt har jag svårt att se att man skulle vara intresserade överhuvudtaget

1 gillning

Släpp, fort som tusan medan chansen finns.
Snudd på Tikka-nivå i ”bang for buck”.

Skulle säga han har ganska långt kvar till Tikka-nivå, för det är exceptionellt dåligt. Engsund har väl ändå blandat och gett och varit värd pengarna i en del matcher.

2 gillningar

Var oerhört glad över värvningen av Engsund.

Tänkte att det var den backklippa vi behövde, stabil, fysisk, rutin och spelar på gränsen och irriterar motståndarna.

Tror att det finns mycket mer att få ut av Oscar. Frågan blir om det kommer att hända i HV? Vill han inte vara här tror jag det är bättre att låta honom gå.

Nubbenkontraktet tar jag mig för pannan för. ”Jaha du vill ha både hög lån OCH långt kontrakt tja, vi har ju både tid och pengar så varför inte”

1 gillning

Engsund spelar helt klart under sin förmåga. Får mycket skit och missarna igår var under all kritik, men Engsund har i enskilda matcher också visat pondus (en förövrigt jävligt stor bristvara av detta i laget) och fint spel, men inte han har inte på långa vägar motsvarat förväntningarna eller presterat enligt sin lön. Han behöver höja sig markant alternativt lösas ut.

3 gillningar