Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

Vi byter rakt mot Tikka och lägger 200k extra till Lulekassan i månaden på ett villkor att ni spelar honom minst 10 min varje match förutom mot bottenlagen, deal?

3 gillningar

Pass på Tikka!

Engsund är mer än välkommen :joy:

Samma deal, 400k och Engsund på köpet?
@LuleHF

1 gillning

Engsund får ni gärna. Kan faktiskt ge HV poäng om han står på andra sidan nån match i år.

Men stackarn behöver pappaledigt så det är lite cyniskt att önska in hans underprestation i ett annat lag.

1 gillning

Jag vet inte vem i dagens Luleå som Tikka ska peta :joy:

Jag har förlikat mig med att det blir inget guld i år heller…

Vi är alldeles för ojämna även om topparna skulle räcka långt.

Topparna är där för sällan

Får hoppas Fröberg får chans att arbeta lite och göra de förändringar som krävs till nästa år.

Det är faktiskt lugnt, Ni får Tikka även om ni är smartare än HV och bänkar honom alla matcher.

1 gillning

Ni får tikkq resten av säsongen som er 1a center. Sen efter allt är avgjort i vår så kanske ni kan få Engsund med :sweat_smile:
Jag kan tillochmed försöka fixa en riktig överraskning åt er med ett par spelare till. :sunglasses:

1 gillning

Nu är vi i Oscar Engsunds tråd. Inlägg här ska således handla om Oscar.

3 gillningar

Har Engsund med men adderade lite för effekt :sunglasses:

1 gillning

Tänk ändå att Engsund har ett ”A”. Det är ju helt sjukt. Sämsta spelaren i ett uselt lag har ett ”A”. Och tänk att det var någon som påstår sig kunna hockey och gruppdynamik som tyckte att det var en bra idé att ge Engsund detta ”A”. Och om han är en sån som ska ha ett ”A” i denna trupp, ja då säger det en hel del om resten…… Det är synd om oss som håller på HV.

1 gillning

Det var rätt många som tyckte att Engsund var ett kaptensämne. Nu så här i efterhand är en annan fråga.

2 gillningar

Tycker LHF kan ta Engsund. Frallan gör ett lika bra jobb, minst.

Vi har ju Seppälä och Sjöholm. Lika illa så att ha med dessa 3 i backuppsättningen är katastrof.
Landén och Fransson är ju hundra gånger bättre med puck. Är ju de vi saknar för att kunna sätta igång anfall snabbt. Men man spelar efter vad man tjänar i HV71!

Engsund
Tikka
Tedenby

Är 3 exempel på det!

Det komiska är att Luleåsupportrarna är så jävla naiva och tror att Engsund kommer vara lika dominant som sist han var där… Fatta besvikelsen när de inser vad de värvat! :grimacing:

Släpp honom fortast möjligt!

8 gillningar

Eller så är det vi som står med hakorna nere när Engsund briljerar i slutspelet😎.

Inte sannolikt men HV har haft en tendens att mala ned prestationer hos spelare som behöver ett system att lita på.

2 gillningar

Tycker att det enda intressanta är hur han spelar hos oss. Tyvärr duger det inte.

Önskar honom lycka till var han än spelar framöver.

1 gillning

Skittråkigt. Jag trodde verkligen på Engsund och inledningsvis så såg det ändå helt okej ut. Han är inte vad han var för 5-6 år sen.

5 gillningar

Det är släppt ett nytt avsnitt av Inget halvvägs Luleå podd, jag har ingen aning om det kommer några nyheter angående i Engsund i avsnittet dock mer än att dom verkar diskutera läget.

Har inte lyssnat ännu :slight_smile:

Skicka honom!

De börjar prata om honom från 59:20.

De har inte tittat på HV´s matcher, förutom mot Luleå, men alla har svårt att kunna föreställa sig Engsund som dålig.

“Hur ser det ut? Asså, det är ju ingen som tar sig förbi… Har han blivit svagare? Hur är det möjligt? Jag ser bara inte hur han ska vara ruggigt dålig. Jag kan se att han kanske fipplar till pucken ibland, för det har man ju sett på träning. Men det genuina. Skottäckandet. Viljan. Han är är inte en spelare som blir/som är dålig”.

“Jag såg honom i kvalet förra året mot HV. Han var ju bäst på isen varje kväll”

De kokar ned det till att om man inte har tränarens förtroende, supportrarna har ögonen på dig och rackar ned varje gång du gör ett misstag så sätter det sig på självförtroendet. HV´s förväntningar är fel (typ fel roll). Så länge han spelar det spel han gjorde i Luleå så är han bäst i SHL på det.

De önskar att han river kontraktet med HV och går till Luleå. Tror inte Luleå är villiga att ta över hans dyra avtal. Alternativt att HV tar en del av lönekostnaden resterande del av kontraktstiden.

“En högavlönad äldre spelare som man inte vill ha kvar i tre år till. Det är inte HV som sitter på trumfkortet.”

1 gillning