Okey ska ska lyssna på podd avsnittet vid tillfälle i veckan
Är inte hvs förhandlingssits stark?
Vi är favoriter till att åka ur och då ryker hans kontrakt. Lyxlivet som överbetald sopa är snart över och han kommer att få kämpa för brödfödan.
Dessutom är det enkelt skaffa sig trumfkort och skicka över svarte petter där den här hemma.
Bänka. Förklara att det inte blir någon istid och träning med laget framöver.
Vänta.
Få hockeyspelare som vill sitta av ett kontrakt på flera år helt utanför laget. Kan inte komma på nån som gjort det i SHL.
Nu verkar det ju som Fransson ska stanna kvar i laget, han tar ju lätt Engsunds plats. Liljander pratar ju om att han vill ha spelskickliga backar, och vem som är mest spelskicklig av dessa två råder det väl knappast ngt tvivel om.
Prata går ju alltid det vet vi ju vid det här laget.
Råder väl ingen tvekan om att Engsund gått före Fransson alla dagar i veckan hos AB, och också troligen hos BL. Bara att titta på vem som lånats ut eller bänkats och vem som alltid spelat på sex backar.
Johan Sundström i Frölunda satt väl hel säsong åtminstone? Förvisso 1/3 av Engsunds återstående kontrakt men säsong är ju säsong tänker jag. Kan va alternativ med andra herrar som har sista året kvar dock…
De sämsta ekonomiska är ju att skeppa engsund nu och skriva avtal med Luleå man tar del av lönen i 3 år. Bättre låna ut han resten av säsongen och när man åker ur så bryts kontraktet. Annars kan de bli risk hv sitter i allsvenskan och betalar dyr lön till SHL spelare.
Om man inte kan skriva in i avtal om hv åker ut bryts den del hv betalar
En liten update
Nu har de sportchefer som vill förstärka sina lag inför säsongsavslutningen bara fem dagar på sig. Alternativen är också få. Jesse Puljujärvi är en spelare som lär intressera många, men han vill till Schweiz. Det enda av de andra alternativen Luleå Hockeys ledning verkar intresseras av är Oscar Engsund, som har bett om att få lämna HV71. Han fick nej av Chris Abbott i december, men deras nye sportchef Björn Liljander kan enligt uppgifter tänka sig att gå honom till mötes. Om han lyckas att hitta en ersättare. Än så länge har sökandet dock inte gett något och i dagsläget verkar det som att backen kommer få vänta tills efter säsongen på sitt klubbyte.
Lämna då för he****… kommer aldrig stärka oss med en motvillig spelare som byter klubb så fort vinden vänder.
Om så, så är det så mycket som är fel. Kontraktet i sig och att han faktiskt spelar. Blicken är lika tom som hos Martinsson.
Ja men detta är ju silly också finns ingen garanti att det faktiskt är så att han själv bett om att få lämna det vet bara Engsund, Abbott och Liljander plus några till.
Jag skrev inte att det va en garanti, utan OM SÅ!
Ja jag som var för snabb med att svara och inte läste ordentligt
Lugnt, no hard feelings
Jag tycker Engsund visar både med sitt spel men även sitt kroppsspråk att han inte vill spela i HV. Otroligt tråkigt då Engsund i grund och botten är en duktig hockeyspelare. Men en omotiverad hockeyspelare ska inte spela, vill Luleå ta över kontraktet så finns det ju inget att vänta på.
Jag tror inte Luleå vill ta över hela kontraktet, isåfall hade det nog redan varit klart.
Jag tror att Luleå förväntar sig att HV ska ta en viss del av lönekostnaden. Alternativt att Engsund och HV kommer överens om att bryta varpå Engsund kan skriva nytt kontrakt.
Men då behöver Engsund istället säga ifrån sig en del pengar som annars är garanterade
Tack för dina inspel på forumet LuleHF. Du bidrager på ett mycket positivt sätt tycker jag. Hoppas du fortsätter hänga här
Denna säsongen iallafall…
Men tack ja det här forumet är ju nice att hänga på
imponeras över stämningen här och att nivån kan hålla så hög klass trotts att HV ligger och har legat i ett jobbigt läge länge.
Absolut men om det skulle ske så är han ju ändå fri att skriva nytt kontrakt från och med nästa säsong
eller så sker det inte och han har fortsatt ett välbetalt kontrakt
Det blir ju verkligen en katt och råtta lek när det är 3 parter som ska komma överens och inte bara två.
Björn skulle säkert gärna bli av med Engsunds lönepost för att göra något annat med dom pengarna, men till vilket pris är frågan.