Tråden om #32 Oscar Engsund (A)

Engsund får väl bryta kontraktet helt enkelt.

Finns absolut ingen anledning att sanktionera en flytt efter Luleås eventuella villkor då kontraktet ändå kommer att sluta upphöra när vi åker ut, vet att vi tog nästan hälften av Ledins lön då han flyttade till Luleå. Luleå har pengar, pratar om Engsund som en drömspelare då är det fan bara att betala om dom ska ha honom.

4 gillningar

Vill Engsund spela i LHF så får nog även han bjuda till lite i så fall.

Ja det kan man tycka haha, håller med dig. Men vi har ju ingen aning om vilka pengar det handlar om isåfall

är det 20 000 i månaden eller 80 000 i månaden liksom

börjar det handla om 40 000 och uppåt så vet då jag vad jag hade gjort, stannat kvar i HV hoppas att man överlever säsongen och kan fortsätta casha in bra med pengar nästa säsong.

men nu gissar jag bara det är inte ens säkert det har varit på tal mellan HV och Engsund att bryta något kontrakt. Den kontakt som funnits kanske bara varit att Luleå ska ta över nuvarande kontrakt och att Engsund således inte drabbas ekonomiskt.

Inga pengar är garanterade för Engsund. Allt pekar mot ha för HV så han kommer bli kontraktslös.
Tycker han kan avstå lön mot förmånen att hans kontrakt kommer gälla.

Fast om Luleå inte är villiga att ta över hans kontrakt som det ser ut nu så gör han ju en förlust i pengar oavsett om han bryter nu eller efter säsongen.

han kan välja att stanna kvar och se ifall HV överlever ett kval och då fortsatt sitta på ett bra kontrakt, eller om det vill sig illa för er så får han skriva ett nytt kontrakt efter säsongen.

Luleå tappar Hardegård till Timrå inför nästa säsong så oavsett vad så finns det en naturlig plats för Engsund i Luleås trupp och det vet han såklart, Fröberg/Engman har säkert meddelat Engsund att det finns en plats för nästa säsong ifall det går att lösa hans kontrakt

Ändå lite skumt att ett topplag som Lule vill ha Engsund medan ett bottenlag, i tabellen alltså, vill bli av med honom? Hur kan Bulan tro att han ska få Engsund att bli en nyckelspelare i ett guldjagande lag när AB inte ens lyckas få honom att hålla SHL klass enligt oss på läktaren trots att han ständigt spelar på sex backar?

För att Luleå har ett bra lag, med en spelidé som alla förstår, samt en tränare som laget verkar respektera fullt ut. Skulle inte förvåna mig om Engsund kommer vara en defensiv klippa där och snitta på 25-27 min/match.

5 gillningar

Engsund är ingen dålig spelare, visst han kanske är sämre än han var för 2 år sedan då han var fenomenal i Luleå.

Men man går ju inte från att vara så bra till så dålig på 2 säsonger, det är ju nånting annat som inte stämmer.

3 gillningar

Varför kan inte vi också hitta en åtminstone halvbra tränare så Engsund håller åtminstone SHL klass och en spelidé som åtminstone hälften förstår?

För mycket begärt?

2 gillningar

Hade vi haft det så hade laget inte legat sist…Det är inte så mkt begärt, men nu är det ju HV vi pratar om :slight_smile:

3 gillningar

Att Engsund inte funkar beror i HV71 är ju att det är rena cirkusen defensivt. I Luleå är det struktur och så hade det alltid varit i Luleå.

1 gillning

Om det nu stämmer att Engsund har önskat sig bort från HV så tycker jag nog att nån borde rycka bort “A” från hans tröja.

4 gillningar

Väldigt märkligt tycker jag att en spelare som vill bort har ett A! Med tanke på hur dålig han har varit och alla rykten om att han vill bort och gärna till Lule gör det HVmärkligt bara. Är väl bara att plocka bort A från honom, borde vara självklart i en fungerande förening?

Abbott satte stopp i höstas för en flytt. En kapten tycker man ju ska vilja stanna i klubben åtminstone innevarande säsong. Har ju inte känslan av att vår A, Engsund, vill spela i HV till varje pris ens denna säsongen precis och då är ju ett A väldigt provocerande.

Om Engsund vill till LHF och de inte vill betala hela lönen får han väl gå ner i lön. Det är ju han som vill flytta, får han väl hjälpa till att lösa problemet. Jag undrar dock om det är sanningen, tror snarare att HV inte släpper honom utan ersättare som någon skrev tidigare i tråden.

1 gillning

HV ska inte betala ett skit för att bryta kontraktet. Vill han dra så får han köpa ut sig själv. Alternativet är att han får sitta på läktaren för på isen ska han fan inte vara…

Om några månader så stor han oavsett vad arbetslös…

12 gillningar

Bortskänkes! En back som är inne på samtliga mål idag mot Timrå.
Visar noll vilja att spela för Hv71.
Vi kan stå för hela lönen bara han försvinner!

4 gillningar

Att Engsund har ett ”A” är i paritet med hela föreningen - ett skämt.

10 gillningar

Det är dags att skeppa iväg Oscar nu, detta håller verkligen inte längre. Gör en trade med Lundin så kan vi peta bort Tikka på läktaren

2 gillningar

Skänk bort honom. Så kostsam är han för oss bakåt!

1 gillning